Logg inn

Deponeringstjenesten til Chrono24

Kjøper

Selger

Deponeringstjenesten gjør det enda enklere og sikrere å kjøpe fra private selgere: Du betaler for klokken ved å sette pengene inn på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Kjøp klokker fra private selgere i utlandet med visshet om at teamet vårt hjelper deg til enhver tid.

Sikker betaling ved kjøp fra private selgere

Betaling via en sperret konto

Betaling via en sperret konto

Sikkerhet først. Først mottar du klokken. Deretter blir kjøpsprisen utbetalt til selgeren.

Flere betalingsmåter

Flere betalingsmåter

Enten du betaler via bankoverføring, kredittkort eller deponeringstjenesten, kan du enkelt og trygt kjøpe klokker fra private selgere over hele verden.

Personlig støtte

Personlig støtte

Vi er tilgjengelige til enhver tid. Hvis det skulle hende at noe ikke går som planlagt, hjelper vi deg og selgeren med å komme til enighet.

Mer sikkerhet for selgere og kjøpere

På Chrono24 selger du alltid trygt via deponeringstjenesten. Deponeringstjenesten er en sikker betalingsmetode som lar deg tilby artikkelen uten bekymringer – også internasjonalt.

Slik fungerer det

Fire trinn til et vellykket salg

Du gjennomfører et forpliktende salg på Chrono24

Du gjennomfører et forpliktende salg på Chrono24

Kjøperen setter inn kjøpesummen på en sikker, sperret konto

Kjøperen setter inn kjøpesummen på en sikker, sperret konto

Du sender artikkelen forsikret til kjøperen

Du sender artikkelen forsikret til kjøperen

Du mottar pengene direkte på kontoen din så snart artikkelen er kommet trygt frem

Du mottar pengene direkte på kontoen din så snart artikkelen er kommet trygt frem

Les mer om kjøp på Chrono24

Hvordan fungerer deponeringstjenesten?

Hvordan får jeg pengene for salget?

Hva er den sikreste måten å sende klokken på?

Hva skjer hvis det oppstår problemer?

Hva er deponeringstjenesten på Chrono24?
Deponeringstjenesten på Chrono24 gir både selgere og kjøpere større sikkerhet ved kjøp av klokker: Når kjøperen har overført pengene til den sperrede kontoen, oppbevares pengene trygt på denne kontoen inntil kjøperen har mottatt den bestilte artikkelen.

Generelt frigjøres betalingen innen syv virkedager etter at kjøperen har bekreftet mottak av leveransen. Kjøperen kan også selv frigi betalingen tidligere.

I tillegg kan vi gi deg bedre støtte hvis noe ikke går som planlagt, dersom betalingen gjøres ved bruk av deponeringstjenesten.
Hvilke betalingsmåter kan jeg tilby når jeg har funnet en kjøper?
Kjøperen betaler som regel via deponeringstjenesten på Chrono24. Det betyr at kjøperen overfører kjøpesummen til en sikker sperret konto etter bestillingen sin. Deretter sender du klokken til kjøperen og får kjøpesummen utbetalt så snart kjøperen har mottatt klokken.

I enkelte tilfeller er det mulig at en kjøper eller selger ikke kan bruke deponeringstjenesten i sitt land. I slike tilfeller betaler kjøperen direkte til deg. Du kan velge ønsket betalingsmåte, f.eks. bankoverføring eller PayPal. Chrono24 sender deretter betalingsinformasjonen din til kjøperen.

Du finner mer informasjon om deponeringstjenesten her.

Du kan selvfølgelig også levere artikkelen til kjøperen personlig. I dette tilfellet anbefaler vi å velge et beskyttet eller overvåket sted som f.eks. hos en gullsmed. Også i dette tilfellet kan du velge deponeringstjenesten som en sikker betalingsmetode. Ta også hensyn til vår sikkerhetsinformasjon.
Når må salgsprovisjonen betales?
Hvis du bruker deponeringstjenesten, trekker vi fra provisjonen direkte ved utbetaling av kjøpesummen.

Hvis kjøperen betaler direkte til deg, sender vi deg en regning på salgsprovisjonen. Regningen må betales innen 14 dager.
Hvilken sikkerhet gir deponeringstjenesten til selgere? 
Sikkerhet ved salg av klokker er veldig viktig for oss! Med deponeringstjenesten hindrer du svindel og sørger for at kjøpesummen kommer inn på kontoen din.

Sikker betaling
Kjøperen setter pengene inn på den sperrede kontoen. Artikkelen sendes først etter at betalingen er mottatt på kontoen. Når kjøperen har mottatt artikkelen, kan vedkommende starte betalingsoverføringen til deg. Det er derimot ingen grunn til bekymring – hvis kjøperen ikke gjør dette, overfører vi vanligvis beløpet til kontoen din innen 7 virkedager etter mottak.

Personvern
Ved betaling via deponeringstjenesten videreformidler du ingen opplysninger til kjøperen. På denne måten er opplysningene dine trygge til enhver tid.

Chrono24 Support – når noe ikke går som planlagt
Skulle det oppstå problemer, gir vi deg gjerne råd og hjelper deg med å overvinne eventuelle språkbarrierer mellom deg og kjøperen.
Når får jeg pengene mine?
Når kjøperen har mottatt artikkelen, kan vedkommende starte en tilbakebetaling av kjøpesummen til deg. Det er derimot ingen grunn til bekymring – hvis kjøperen ikke gjør dette, overfører vi vanligvis beløpet til kontoen din innen syv virkedager etter mottak. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil tre virkedager før beløpet er synlig på kontoen din.
Hvordan sender jeg klokken på en trygg måte som privat selger?
For å sikre at klokken kommer trygt frem til mottakeren bør du følge disse punktene:

  • Emballasje: Velg en solid eske i riktig størrelse og bruk tilstrekkelig med emballasjemateriale.
  • Mottakerens adresse: Sørg for å bekrefte kjøperens leveringsadresse på forhånd. Pass også på at adressen er enkel å lese på esken.
  • Forsikring: Skaff deg informasjon om fraktforsikringen før du sender pakken. Den må også gjelde for verdisaker som klokker og dekke hele verdien av klokken ved skader og tap.
  • Sporing: Velg en fraktmetode med pakkesporing. Informer kjøperen om sporingsnummeret etter at pakken er sendt slik at vedkommende kan spore den.
Hvordan hjelper Chrono24 meg ved problemer?
Skulle det oppstå problemer, gir vi deg gjerne råd og hjelper deg med å overvinne eventuelle språkbarrierer mellom deg og kjøperen. Vi finner alltid en løsning som begge parter er enig i. Hvis salget omgjøres, betaler vi aldri ut kjøpesummen uten selgerens samtykke.
Når får jeg tilbake pengene for et kansellert salg?
Når vi har kansellert salget ditt, tilbakebetaler vi salgsprovisjonen til deg. Hvis du allerede har betalt, skjer tilbakebetalingen senest syv dager etter at salget er kansellert. Vær oppmerksom på at det ved betalingsoverføring kan ta opptil tre virkedager før beløpet er synlig på kontoen din.