Har du spørsmål?
Vi hjelper deg gjerne.

Hvordan bestiller jeg en klokke?

For å bestille en klokke, klikk på den grønne knappen på tilbudssiden hvor det står «Kjøp». Hvis du ikke allerede har gjort det, vil du bli bedt om å logge inn eller opprette en konto. Skriv deretter inn leveringsadressen din. Under «Kostnadsoversikt» kan du se totalprisen på bestillingen inkl. frakt. Vær oppmerksom på at eventuelle importavgifter ikke er inkludert i denne totalprisen.

Merk: Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for å få informasjon om gjeldende importregler før du bestiller fra utlandet.

Du kan betale for den nye klokken på følgende måter:

  • Betaling via gratistjenesten Trusted Checkout

    Overfør kjøpsprisen til en sperret konto, som først frigis når du har mottatt klokken. Via kredittkort (VISA eller MasterCard) eller bankoverføring. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp.

    Når du har oppgitt leveringsadressen din, må du lese og godta de generelle vilkårene og betingelsene. Klikk deretter på «Bestill betalingspliktig» for å fullføre bestillingen.

    Få mer informasjon om Trusted Checkout: https://www.chrono24.com/info/checkout.htm

  • Betale direkte til selgeren

    Du gir herved avkall på den gratis deponeringstjenesten fra Chrono24. Du overfører kjøpesummen direkte til selgeren. Betaling med kredittkort er ikke mulig.

    Når du har oppgitt leveringsadressen din, må du lese og godta de generelle vilkårene og betingelsene. Klikk deretter på «Bestill betalingspliktig» for å fullføre bestillingen. Når selgeren har behandlet bestillingen får du tilsendt betalingsinformasjonen på e-post. Etter at betalingen er mottatt, sender selgeren artikkelen.

  • Bestille fra en privat selger

    Den sikreste måten å betale på ved kjøp fra en privat selger, er gjennom deponeringstjenesten på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto, som først frigis når du har mottatt klokken.

    Du finner mer informasjon her: Selg klokker privat

Når selgeren har behandlet bestillingen, får du tilsendt betalingsinformasjonen på e-post. Etter at betalingen er mottatt, sender selgeren artikkelen.

Hvordan søker jeg etter en klokke på Chrono24?
På Chrono24 kan du enkelt finne drømmeklokken ved bruk av søkefeltet. Søkeresultatsiden gir deg også ulike filteralternativer.

Søkefeltet
Den enkleste og raskeste måten å søke på er ved bruk av søkefeltet. Søkebegrepet oppdateres automatisk og fullføres mens du skriver.

Søkeresultatside
Søkeresultatsiden gir deg ulike filteralternativer. Du kan filtrere etter produsent, modell, referanse eller tilgjengelighet. Søkeresultatlisten kan også sorteres etter relevans, pris eller annonsedato.

Ved å klikke på Lagre dette søket kan du opprette et automatisk søk slik at du blir varslet om nye annonser på e-post. Det valgte filteret blir automatisk lagret.
Hvordan filtrerer jeg søkeresultatene etter bestemte annonser?
Etter å ha søkt etter et produkt i søkefeltet, kan du avgrense søkeresultatet videre ved å bruke filtrene i resultatlisten. Du kan filtrere søket etter produsent, modell, tilstand eller materiale. Ved å klikke på mer får du opp flere filteralternativer. Du kan velge flere verdier for et filter på samme tid. Hvis du ønsker å deaktivere et filter, er det bare å fjerne de aktuelle avhukingsmerkene.

Ved bruk av valgfeltet øverst til høyre i listen kan du sortere resultatene. Velg mellom pris, annonsedato og relevans. Standardsorteringen kan du endre under Innstillinger i myChrono24-området.
Må jeg registrere meg på Chrono24 før jeg kjøper klokken?
Ja. Dette gjør at vi hjelpe deg på best mulig måte dersom du har spørsmål, samt at du kan holde deg oppdatert om siste status på bestillingen.
Klokken tilbys av en forhandler i utlandet. Hva bør jeg være oppmerksom på ved et eventuelt kjøp, og hvilke gebyrer tilkommer?
Prisen som er oppgitt i annonsen er det selgeren tilbyr klokken for. I tillegg kan det tilkomme ekstrakostnader som toll, avgifter, frakt- og forsikringskostnader.

For å få total pris inkludert ekstrakostnader må du ta kontakt med selgeren av klokken. Selgeren kan også gi deg informasjon om tollformalitetene blir håndtert av speditøren. Hvis du ønsker informasjon om reglene som gjelder for ditt land, må du ta kontakt de lokale tollmyndighetene.

Klokkekjøpet er tollfritt innenfor EU. Når du importerer fra et tredjeland i EU, f.eks. fra USA, kommer det en lav tollavgift og importmoms i tillegg til prisen. Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for nøyaktig informasjon.
Hvordan kan jeg forhandle med forhandleren?

Mange selgere aksepterer prisforslag. For å sende et prisforslag til en selger, klikker du på knappen på tilbudssiden hvor det står «Foreslå pris». Skriv deretter inn prisforslaget og leveringsadressen din. Les og godta de generelle vilkårene og betingelsene, og klikk på «Send prisforslag». Selgeren vurderer forslaget og tar kontakt med deg.

Hvis selgeren ikke aksepterer prisforslag, er denne funksjonen utilgjengelig.

Hvordan er salgsprisen til en klokke satt sammen?
Salgsprisen på en klokke består av ulike komponenter. Den første er klokkeprisen. Deretter kommer ekstrakostnader til emballasje, forsikring, frakt, mva. og importavgifter i tillegg. Hvor høye ekstrakostnadene er avhenger av om du bestiller klokken fra en forhandler lokalt eller i utlandet. Kontakt forhandleren for å få spesifikk informasjon.
Klokken tilbys av en forhandler i utlandet. Hva bør jeg være oppmerksom på ved et eventuelt kjøp, og hvilke gebyrer tilkommer?
Prisen som er oppgitt i annonsen er det selgeren tilbyr klokken for. I tillegg kan det tilkomme ekstrakostnader som toll, avgifter, frakt- og forsikringskostnader.

For å få total pris inkludert ekstrakostnader må du ta kontakt med selgeren av klokken. Selgeren kan også gi deg informasjon om tollformalitetene blir håndtert av speditøren. Hvis du ønsker informasjon om reglene som gjelder for ditt land, må du ta kontakt de lokale tollmyndighetene.

Klokkekjøpet er tollfritt innenfor EU. Når du importerer fra et tredjeland i EU, f.eks. fra USA, kommer det en lav tollavgift og importmoms i tillegg til prisen. Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for nøyaktig informasjon.
Hvordan betaler jeg?

Betaling via gratistjenesten Trusted Checkout

Med Trusted Checkout kan du betale med kredittkort (VISA eller MasterCard) eller via bankoverføring. Betalingsinformasjonen blir tilgjengelig på slutten av bestillingen. Betaling via PayPal er ikke mulig for øyeblikket.

Få mer informasjon om Trusted Checkout: https://www.chrono24.com/info/checkout.htm

Betale direkte til selgeren

Hvis du ønsker å betale kjøpesummen direkte til forhandleren, kan du gjøre det via bankoverføring. Betaling med kredittkort er ikke mulig.

Bestille fra en privat selger

Den sikreste måten å betale på ved kjøp fra en privat selger, er gjennom deponeringstjenesten på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto, som først frigis når du har mottatt klokken. Du finner mer informasjon her: Selg klokker privat

Merk: Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for å få informasjon om gjeldende importregler før du bestiller fra utlandet.

Selgeren tilbyr kun forskuddsbetaling. Er det troverdig?
Når selgeren er en profesjonell forhandler:
Ja, mange profesjonelle forhandlere krever forskuddsbetaling. Vi legger stor vekt på at forhandlerne som er oppført på Chrono24 er troverdige. Forhandlernes identitet og seriøsitet kontrolleres nøye når de registrerer seg på Chrono24. Dette omfatter blant annet informasjon fra firmaattester og referanser fra andre forhandlere. Alternativt kan du avtale et personlig møte på et trygt sted for overlevering av klokken og betaling i kontanter. Vær oppmerksom på at Chrono24 ikke påtar seg ansvar for kjøpet.

Hvis selgeren er en privat selger:
Ved kjøp fra en privat selger er forskuddsbetaling ingen sikker metode. Hvis den private selgeren krever forskuddsbetaling og du absolutt ønsker å kjøpe klokken som tilbys, er det i din egen interesse å kontrollere selgerens og tilbudets kredibilitet. For eksempel kan du kreve referanser eller få tilsendt flere bilder av klokken eller personlige dokumenter. Alternativt er det mulig å gjennomføre betalingen ved personlig overlevering på et trygt sted eller bruk av en pålitelig deponeringstjeneste. Hvis du er i tvil om selgerens troverdighet, er det bedre å ikke kjøpe fra ham/henne.

Mange selgere tilbyr kjøp direkte på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp. Mer informasjon om kjøp via Chrono24 finner du her:
Hvilke regler gjelder for retur?

Når du bestiller via Trusted Checkout har du alltid 14 dagers returrett. Når du betaler kjøpesummen direkte til forhandleren, må du be om informasjon om forhandlerens retningslinjer for retur på forhånd.

Ved kjøp fra en privat selger frafaller den juridiske returretten. Du kan imidlertid sende en klage til Chrono24 innen 7 dager etter mottak av klokken.

Hvem dekker kostnadene for returen?
Du må selv dekke de direkte kostnadene for returen. Vær oppmerksom på at fraktkostnaden kan være på opptil EUR 250 på grunn av forsikringen.
Hvordan kansellerer jeg bestillingen min?
Kontakt supportteamet vårt på telefon (+1 646-887-3560) eller e-post () innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Vi dokumenterer og bekrefter rettidig mottak av kanselleringen og fortsetter kanselleringsprosessen.
Hva er Trusted Checkout?

Trusted Checkout er den sikreste veien til drømmeklokken. Du betaler for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp.

Få mer informasjon om Trusted Checkout: https://www.chrono24.no/about-us.htm

Hvor mye koster Trusted Checkout?
Trusted Checkout-tjenesten er gratis.
Har jeg spesielle garantikrav ved kjøp via Trusted Checkout?
Ved kjøp via Trusted Checkout gjelder garantibestemmelsene som er pålagt ved lov. Det gis ingen ytterligere garantikrav.
Når er det mulig å foreta et kjøp med Trusted Checkout?
Du finner Trusted Checkout-tilbud i søkeresultatene og på tilbudssidene med det grønne Trusted Checkout-symbolet.
Hva bør jeg være oppmerksom på ved kjøp fra en privat selger?
Den sikreste måten å betale på ved kjøp fra en privat selger, er gjennom deponeringstjenesten på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er behjelpelig hvis noe ikke fungerer som avtalt.

Hvis den private selgeren ikke tilbyr deponeringstjenesten på Chrono24 som en betalingsmetode, råder vi deg til å gjennomføre kjøpet ved personlig overlevering på et trygt sted. Personlig overlevering i lokalene til en etablert klokkeforhandler, som samtidig kan kontrollere klokken, er den tryggeste måten i denne sammenheng. Mulige alternativer er betaling via PayPal eller ved bruk av en ekstern deponeringstjeneste. Vær oppmerksom på at kun private selgere som tilbyr deponeringstjenesten på Chrono24, kan kontrolleres av oss. Kontroller tilbudet og betingelsene nøye før du kjøper en klokke fra en privat selger.
Kontrollerer Chrono24 forhandleren?
Forhandlernes identitet og seriøsitet kontrolleres nøye når de registrerer seg på Chrono24. Dette omfatter blant annet informasjon fra firmaattester og referanser fra andre forhandlere. Tilbakemeldinger fra kundene brukes også kontinuerlig i vurderingen.
Hva sier «Trusted Seller»-merket om en forhandler?
Forhandlernes identitet og seriøsitet kontrolleres nøye når de registrerer seg på Chrono24. Kun forhandlere som anses å være spesielt pålitelige og troverdige basert på vår erfaring og kundenes tilbakemeldinger godkjennes som en «Trusted Seller».

En Trusted Seller er en profesjonell klokkeforhandler og forplikter seg til i å overholde visse vilkår.Disse inkluderer blant annet at

  • informasjonen som forhandleren har oppgitt om seg selv og virksomheten på plattformen og til Chrono24 er sannferdig
  • forhandleren utelukkende selger originale varer fra pålitelige kilder
  • forhandleren gir en korrekt beskrivelse av varen sin og informerer om eventuelle mangler i den tilhørende beskrivelsen og bildene av varen
  • kundeforespørsler som er mottatt på e-post via Chrono24 besvares innen 5 virkedager.

Videre legges det stor vekt på gjennomføring av rettferdige forretningstransaksjoner. Ved eventuelle uoverensstemmelser skal forhandleren, i fellesskap med kunden, prøve å finne en løsning som er tilfredsstillende for begge parter. Et eventuelt brudd på ett eller flere av disse vilkårene kan føre til at forhandleren mister sin «Trusted Seller»-status, enten midlertidig eller permanent, og at han eller hun kan miste sitt Chrono24-medlemskap ved alvorlige overtredelser.
Hva er ekthetsgaranti?

Forhandlerne på Chrono24 har ikke lov til å tilby eller selge kopier og forfalskninger. Hver forhandler er derfor forpliktet til å kontrollere om klokken er ekte før den tilbys for salg og oppgi eventuelle avvik fra klokkens opprinnelige leveringstilstand i beskrivelsen. Du finner mer informasjon om dette under våre vilkår for ekthetsgaranti.

Hva er kjøperbeskyttelse?

Med Chrono24s kjøperbeskyttelse får du fortsatt støtte etter at du har bestilt en klokke på Chrono24. Når noe, en sjelden gang, ikke går som planlagt, er vi der for å hjelpe deg. Vi hjelper deg med å finne en tilfredsstillende løsning sammen med forhandleren. Alt du trenger å gjøre er å ta kontakt med oss senest 14 dager etter at du har mottatt klokken på support@chrono24.com.

Du finner mer informasjon om kjøperbeskyttelsen her: Chrono24 kjøperbeskyttelse

Hvordan kansellerer jeg bestillingen min?
Kontakt supportteamet vårt på telefon (+1 646-887-3560) eller e-post () innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Vi dokumenterer og bekrefter rettidig mottak av kanselleringen og fortsetter kanselleringsprosessen.
Hvor og hvordan kan jeg betale tollavgiftene og innførselsmerverdiavgiften?
Avgiftene og merverdiavgiften samles inn av de ansvarlige tollmyndighetene og skal betales så snart varen ankommer mottakerlandet. I de fleste tilfellene betaler du gjeldende avgifter og merverdiavgift direkte til budfirmaet ved levering.
Klokken tilbys av en forhandler i utlandet. Hva bør jeg være oppmerksom på ved et eventuelt kjøp, og hvilke gebyrer tilkommer?
Prisen som er oppgitt i annonsen er det selgeren tilbyr klokken for. I tillegg kan det tilkomme ekstrakostnader som toll, avgifter, frakt- og forsikringskostnader.

For å få total pris inkludert ekstrakostnader må du ta kontakt med selgeren av klokken. Selgeren kan også gi deg informasjon om tollformalitetene blir håndtert av speditøren. Hvis du ønsker informasjon om reglene som gjelder for ditt land, må du ta kontakt de lokale tollmyndighetene.

Klokkekjøpet er tollfritt innenfor EU. Når du importerer fra et tredjeland i EU, f.eks. fra USA, kommer det en lav tollavgift og importmoms i tillegg til prisen. Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for nøyaktig informasjon.
Hva er tollavgifter og innførselsmerverdiavgift?
Ved import av varer kan det bli ilagt tollavgifter og innførselsmerverdiavgift. Disse kreves inn av de ansvarlige tollmyndighetene og må betales med en gang varen når mottakerlandet. Ta kontakt med tollvesenet for mer detaljert informasjon.
Hvem kan jeg stille et spørsmål om en bestemt klokke?
For spørsmål om egenskaper, tilstand, tilgjengelighet eller levering må du ta kontakt med selgeren. For å stille selgeren et spørsmål, klikker du på «Kontakt selger» på tilbudssiden.
Hvordan søker jeg etter en klokke på Chrono24?
På Chrono24 kan du enkelt finne drømmeklokken ved bruk av søkefeltet. Søkeresultatsiden gir deg også ulike filteralternativer.

Søkefeltet
Den enkleste og raskeste måten å søke på er ved bruk av søkefeltet. Søkebegrepet oppdateres automatisk og fullføres mens du skriver.

Søkeresultatside
Søkeresultatsiden gir deg ulike filteralternativer. Du kan filtrere etter produsent, modell, referanse eller tilgjengelighet. Søkeresultatlisten kan også sorteres etter relevans, pris eller annonsedato.

Ved å klikke på Lagre dette søket kan du opprette et automatisk søk slik at du blir varslet om nye annonser på e-post. Det valgte filteret blir automatisk lagret.
Hvordan finner jeg en bestemt klokke?

For å finne klokker på Chrono24, bør du bruke søkefunksjonen. Når du har utført et søk, kan du innskrenke søkeresultatene ved å velge mellom flere forskjellige filtre, som f.eks. «modell», «år» eller «pris».

Du kan også lagre et søk og motta et varsel ved nye søketreff.

Hva bør jeg være oppmerksom på ved kjøp fra en privat selger?
Den sikreste måten å betale på ved kjøp fra en privat selger, er gjennom deponeringstjenesten på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er behjelpelig hvis noe ikke fungerer som avtalt.

Hvis den private selgeren ikke tilbyr deponeringstjenesten på Chrono24 som en betalingsmetode, råder vi deg til å gjennomføre kjøpet ved personlig overlevering på et trygt sted. Personlig overlevering i lokalene til en etablert klokkeforhandler, som samtidig kan kontrollere klokken, er den tryggeste måten i denne sammenheng. Mulige alternativer er betaling via PayPal eller ved bruk av en ekstern deponeringstjeneste. Vær oppmerksom på at kun private selgere som tilbyr deponeringstjenesten på Chrono24, kan kontrolleres av oss. Kontroller tilbudet og betingelsene nøye før du kjøper en klokke fra en privat selger.
Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å returnere et produkt?
Ta kontakt med vårt supportteam på telefon (+1 646-887-3560) eller e-post () for å bekrefte returen.
Hvem dekker kostnadene for returen?
Du må selv dekke de direkte kostnadene for returen. Vær oppmerksom på at fraktkostnaden kan være på opptil EUR 250 på grunn av forsikringen.

Hvis du ønsker å oppgi en annen leveringsadresse, må du sende oss den nye adressen ved å klikke på «Kontakt Chrono24» nedenfor. Vi tar oss av alt annet.

Ved betaling med kredittkort får du en tilbakemelding fra systemet innen få minutter. Hvis du ikke mottar en betalingsbekreftelse, eller hvis du mottar en feilmelding, kan grunnen til dette være som følger:

1. Kontroller om kredittkortet ditt er registrert for 3D Secure (VerifiedByVisa / MasterCard Secure Code). Vi anbefaler at du tar kontakt med banken din for dette.

2. Noen kredittkort har en utbetalingsgrense, og denne kan du øke ved å ta kontakt med kredittkortleverandøren din.

Takk for betalingen. Under «Kjøp» i myChrono24-området kan du bekrefte betalingen ved å klikke på «Ja, jeg har betalt».

Vi informerer deg selvfølgelig så snart betalingen er mottatt. Du kan se bort fra andre meldinger som ber deg om å gjennomføre betalingen. Disse meldingene genereres automatisk og deaktiveres så snart betalingen er mottatt.

Merk: Ved en betalingsoverføring tar det ca. 2-3 virkedager før betalingen er mottatt.

Når mottar jeg klokken?
Tilgjengelighet og leveringstid er oppgitt på tilbudssiden. Vær oppmerksom på at disse tidsrommene gjelder fra betalingen er mottatt. For spørsmål om levering må du ta kontakt med selgeren. For å stille selgeren et spørsmål, klikker du på «Kontakt selger» på tilbudssiden.
Hvor raskt er produktet tilgjengelig?
Produktet som tilbys via Trusted Checkout er som regel umiddelbart tilgjengelig eller i løpet av kort tid. Nøyaktig informasjon finner du på de respektive tilbudssidene.
Med hvilken pakketjeneste sendes produktet?
Vanligvis bestemmer forhandleren hvilken pakketjeneste han eller hun ønsker å bruke for å sende produktet. Du ser hvilken pakketjeneste som er brukt i leveringsbekreftelsen.
Kan jeg spore forsendelsen?
Vi informerer deg så snart produktet er sendt og sender deg sporingsinformasjonen på e-post, hvis den er tilgjengelig.
Er jeg forsikret mot skader under transport eller tyveri?
Trusted Checkout-bestillinger sendes alltid forsikret, med mindre du har avtalt noe annet med forhandleren.
Hvilken forsikringsverdi brukes ved forsendelse av produktet?
Vanligvis blir produktet forsikret for sin fulle verdi.
Hvordan kansellerer jeg bestillingen min?
Kontakt supportteamet vårt på telefon (+1 646-887-3560) eller e-post () innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Vi dokumenterer og bekrefter rettidig mottak av kanselleringen og fortsetter kanselleringsprosessen.
Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å returnere et produkt?
Ta kontakt med vårt supportteam på telefon (+1 646-887-3560) eller e-post () for å bekrefte returen.

Takk for betalingen. Under «Kjøp» i myChrono24-området kan du bekrefte betalingen ved å klikke på «Ja, jeg har betalt».

Vi informerer deg selvfølgelig så snart betalingen er mottatt. Du kan se bort fra andre meldinger som ber deg om å gjennomføre betalingen. Disse meldingene genereres automatisk og deaktiveres så snart betalingen er mottatt.

Merk: Ved en betalingsoverføring tar det ca. 2-3 virkedager før betalingen er mottatt.

Når mottar jeg klokken?
Tilgjengelighet og leveringstid er oppgitt på tilbudssiden. Vær oppmerksom på at disse tidsrommene gjelder fra betalingen er mottatt. For spørsmål om levering må du ta kontakt med selgeren. For å stille selgeren et spørsmål, klikker du på «Kontakt selger» på tilbudssiden.

Takk for betalingen. Under «Kjøp» i myChrono24-området kan du bekrefte betalingen ved å klikke på «Ja, jeg har betalt».

Vi informerer deg selvfølgelig så snart betalingen er mottatt. Du kan se bort fra andre meldinger som ber deg om å gjennomføre betalingen. Disse meldingene genereres automatisk og deaktiveres så snart betalingen er mottatt.

Merk: Ved en betalingsoverføring tar det ca. 2-3 virkedager før betalingen er mottatt.

Hva kan jeg gjøre når selgeren ikke svarer meg?
Våre selgere oppfordres til å svare på forespørsler innen 5 virkedager. Mange selgere mottar en rekke henvendelser daglig, som til tider kan føre til forsinkelser. Du kan også prøve å nå selgeren på telefon. I de fleste tilfeller finner du telefonnummeret under «Selger» på tilbudssiden.
Hvordan kontakter jeg forhandleren direkte?
Ved spørsmål om produkter kan du ta kontakt med forhandleren ved bruk av kontaktinformasjonen som er oppgitt. Vårt supportteam svarer gjerne på spørsmål om Trusted Checkout-bestillinger på telefon (+1 646-887-3560) eller e-post ().
Hvordan kansellerer jeg bestillingen min?
Kontakt supportteamet vårt på telefon (+1 646-887-3560) eller e-post () innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Vi dokumenterer og bekrefter rettidig mottak av kanselleringen og fortsetter kanselleringsprosessen.
Når får jeg pengene mine?

Ved betaling via deponeringstjenesten

Når kjøperen har overført kjøpesummen til den sperrede kontoen, oppbevares pengene trygt på denne kontoen inntil kjøperen har bekrefter han har mottatt den bestilte artikkelen. Betalingen frigis senest 7 dager etter at kjøperen har bekreftet at artikkelen er mottatt. Betalingen kan også frigis tidligere, dersom kjøperen er enig i dette.

Hvis kjøperen betaler kjøpesummen direkte til deg, må du kontakte kjøperen direkte. Vi anbefaler deg å bruke forhåndsbetaling ved salg.

Jeg finner ikke annonsen min. Når blir annonsen aktivert på Chrono24?
Hvis du ikke finner annonsen din på Chrono24, kan det skyldes én av følgende ting:
  1. Den manuelle kontrollen er ikke utført ennå. Av sikkerhetsmessige grunner kontroller vi alle nye annonser manuelt. Denne kontrollen utføres på hverdager, men ikke i helgene. Aktiveringen tar vanligvis 1 til 3 virkedager.
  2. Sikkerhetsbildene er ikke korrekte. I dette tilfellet har du mottatt en e-post som ber om at du oppdaterer sikkerhetsbildene i myChrono24-området.
  3. Brukerkontoen din er ennå ikke aktivert. Kontroller om du har klikket på lenken i aktiverings-eposten og bekreftet brukerkontoen din.
  4. Identiteten din er ennå ikke kontrollert. Vær oppmerksom på at kontrollen av legitimasjonen din kan ta 1 til 3 virkedager.
Hvor mye er klokken min verdt?

Du kan enkelt finne ut hvor mye klokken din er verdt på Chrono24 – det er sevfølgelig helt gratis. Velg modell og tilstand, og vi sammenligner deretter klokken din med 300 000 tilbud fra hele verden. Deretter får du en prisanbefaling som er et godt utgangspunkt for hvor mye du kan regne med å få for klokken.
Til verdivurdering

Kjøper Chrono24 klokker?
Chrono24 er en nettbasert markedsplass som bringer klokkeelskere fra hele verden sammen. Transaksjonen finner alltid sted mellom kjøper og selger. Vi verken selger, vurderer eller kontrollerer artiklene som er til salgs. Vi anbefaler deg å selge klokken ved å sette inn en privatannonse.
Hva er et referansenummer?
Referansenummeret viser til klokkemodellen eller modellvarianten og kan bestå av flere tall og bokstaver. Avhengig av produsent kan referansenummeret være oppgitt på bunnen av urkassen (må ikke forveksles med urkassenummeret), låsen på klokkeremmen eller en sjelden gang være inngravert på tallskiven. Referansenummeret skal uansett være oppgitt i papirene eller på kvitteringen til klokken. Hvis du ikke finner referansenummeret, kan du søke på Internett etter produsentens navn som angitt på tallskiven og sammenligne bildene med din klokke. Dette korte sammenligningssøket vil i de fleste tilfeller kunne hjelpe deg videre.
Hvordan kan jeg sende klokken?
Chrono24 har dessverre ingen samarbeidsavtale med en fraktleverandør for øyeblikket. Søk på forhånd etter en lokal fraktleverandør for transport av verdisaker. Ta direkte kontakt med en fraktleverandør og spør dem om vilkårene for å sende klokken. Påse at klokken er fullstendig forsikret og sendes med et sporingsnummer. Mottakeren må signere for pakken. Ved en internasjonal retur må pakken merkes med «RETUR», slik at det ikke ilegges toll og avgifter på pakken.
Hvordan endrer jeg annonsen?

Du kan redigere annonsen når som helst i myChrono24-området (foreløpig kun tilgjengelig på nettstedet til Chrono24). Velg «Annonse» i menyen og klikk deretter på «Rediger annonse» under annonsen.

Hvis du ønsker å endre pris, merke eller modell, må du ta kontakt med oss på kontaktskjemaet nedenfor.

Hvilke betalingsmåter kan jeg tilby når jeg har funnet en kjøper?
Kjøperen betaler som regel via deponeringstjenesten på Chrono24. Det betyr at kjøperen overfører kjøpesummen til en sikker sperret konto etter bestillingen sin. Deretter sender du klokken til kjøperen og får kjøpesummen utbetalt så snart kjøperen har mottatt klokken.

I enkelte tilfeller er det mulig at en kjøper ikke kan bruke deponeringstjenesten i sitt land. I slike tilfeller betaler kjøperen direkte til deg. Du kan velge ønsket betalingsmåte, f.eks. bankoverføring eller PayPal. Chrono24 sender deretter betalingsinformasjonen din til kjøperen.

Du finner mer informasjon om deponeringstjenesten her.

Du kan selvfølgelig også levere artikkelen til kjøperen personlig. I dette tilfellet anbefaler vi å velge et beskyttet eller overvåket sted som f.eks. hos en gullsmed. Også i dette tilfellet kan du velge deponeringstjenesten som en sikker betalingsmetode.

Ta også hensyn til vår sikkerhetsinformasjon.
Jeg har ikke solgt klokken

Hvis klokken ikke er solgt innen 6 måneder, refunderer vi annonsegebyret. Forutsetningene for dette er at klokken ble avertert på Chrono24 i hele 6-måneders perioden, at den ikke ble solgt og at du fortsatt har klokken i din besittelse. Som bevis på at klokken ikke er solgt etter 6 måneder, må du sende oss 2 bilder av klokken, som viser to tidspunkter vi har valgt. Ta i så fall kontakt med oss på kontaktskjemaet nedenfor.

Vær oppmerksom på at en tilbakebetaling ikke er mulig i henhold til våre vilkår og betingelser for private selgere hvis du allerede har solgt klokken et annet sted.

Annonsen min er slettet

For at tilbudene på Chrono24 skal være så oppdatert så mulig, kontrollerer vi regelmessig på e-post om artiklene som averteres fortsatt er tilgjengelige. Hvis annonsen ikke bekreftes blir den automatisk slettet etter en uke. Vi aktiverer gjerne annonsen på nytt. Ta i så fall kontakt med oss på kontaktskjemaet nedenfor.

Du kan forøvrig administrere annonsene dine i myChrono24-området. Der finner du all viktig informasjon på ett sted.

Hvor lenge hvar annonsen min aktiv på nett?
Annonseperioden avhenger av tilbudstypen:
  1. Hvis du velger å betale en salgsprovisjon ved salg på Chrono24, vil annonsen i utgangspunktet være aktiv i 3 måneder på Chrono24. I løpet av denne tiden kan du ikke tilby eller selge artikkelen andre steder. Hvis du ikke har solgt artikkelen i løpet av denne perioden, kan du forlenge annonseperioden med ytterligere 3 måneder eller slette annonsen. For å slette annonsen trenger vi bevis på at du fortsatt eier artikkelen.
  2. Hvis du har forhåndsbetalt for publisering av annonsen, vil annonsen være aktiv i 6 måneder på Chrono24. Etter utløpet av denne perioden, kan vi slette annonsen din, men vi er ikke forpliktet til å gjøre det.
Hvordan fungerer pengene-tilbake-garantien?
Hvis klokken ikke er solgt innen 6 måneder, får du annonsegebyret tilbake. Forutsetningene for dette er at klokken ble avertert online på Chrono24 i hele 6-måneders perioden, at den ikke ble solgt og at du fortsatt har klokken i din besittelse. Etter utløpet av 6-måneders perioden har du 4 uker på deg til å bevise at du fortsatt har klokken i din besittelse.
Hvor lenge hvar annonsen min aktiv på nett?
Annonseperioden avhenger av tilbudstypen:
  1. Hvis du velger å betale en salgsprovisjon ved salg på Chrono24, vil annonsen i utgangspunktet være aktiv i 3 måneder på Chrono24. I løpet av denne tiden kan du ikke tilby eller selge artikkelen andre steder. Hvis du ikke har solgt artikkelen i løpet av denne perioden, kan du forlenge annonseperioden med ytterligere 3 måneder eller slette annonsen. For å slette annonsen trenger vi bevis på at du fortsatt eier artikkelen.
  2. Hvis du har forhåndsbetalt for publisering av annonsen, vil annonsen være aktiv i 6 måneder på Chrono24. Etter utløpet av denne perioden, kan vi slette annonsen din, men vi er ikke forpliktet til å gjøre det.
Når kan jeg slette annonsen?
Når og hvordan du sletter annonsen avhenger av tilbudstypen:
  1. Hvis du velger å betale en salgsprovisjon ved et salg på Chrono24, kan du slette annonsen innenfor annonseperioden av følgende grunner:
    • Artikkelen ble solgt
    • Artikkelen ble skadet eller ødelagt
    • Artikkelen ble stjålet
    • Andre uforskyldte grunner
    Annonsen kan slettes etter at annonseperioden er utløpt. I denne anledning trenger vi bevis på at du fortsatt eier artikkelen.
  2. Hvis du har forhåndsbetalt for publisering av annonsen, kan du når som helst slette annonsen.
Hvordan oppretter jeg en annonse på Chrono24?

Annonseveiviseren gjør det enkelt å opprette en annonse på Chrono24. Du trenger kun å oppgi klokkens referansenummer. Du kan også velge modell manuelt. Bare klikk på «Fortsett uten referansenummer». Du finner mer informasjon her: Selg klokken din på Chrono24

Hvordan foregår salget i detalj?
Du selger trygt via deponeringstjenesten på Chrono24. Det betyr at du først sender klokken når kjøperen har overført kjøpesummen til en sperret konto. Når kjøperen har mottatt artikkelen, blir kjøpesummen overført til deg.

I enkelte tilfeller er det mulig at en kjøper ikke kan bruke deponeringstjenesten i sitt land. I slike tilfeller betaler kjøperen direkte til deg. Informer vedkommende om ønsket betalingsmåte, f.eks. bankoverføring eller PayPal.

Mer informasjon om salg ved bruk av deponeringstjenesten finner du her.
Hvordan fungerer pengene-tilbake-garantien?
Hvis klokken ikke er solgt innen 6 måneder, får du annonsegebyret tilbake. Forutsetningene for dette er at klokken ble avertert online på Chrono24 i hele 6-måneders perioden, at den ikke ble solgt og at du fortsatt har klokken i din besittelse. Etter utløpet av 6-måneders perioden har du 4 uker på deg til å bevise at du fortsatt har klokken i din besittelse.
Hvordan oppretter jeg annonser?
Du kan enten legge inn informasjonen om klokken selv eller importere data fra nettstedet ditt.

Hvis du ønsker å gjøre det selv, gjør du det i forhandlerområdet ved å fylle ut skjemaet Ny annonse. Spørreskjemaet vårt lar deg raskt gi en fullstendig beskrivelse av klokken. Du kan legge til mellom 6 og 16 bilder pr. annonse avhengig av pakken du har valgt.

Ved opprettelse av min. 25 annonser og med PRO-oppføring kan du importere data fra nettstedet ditt. Dataene importeres automatisk fra nettstedet og oppdateres daglig.
Hvordan registrerer jeg meg som en profesjonell forhandler?
Du registrerer deg som profesjonell forhandler på Chrono24 i noen få trinn:
  1. Oppgi dine personopplysninger
  2. Oppgi betalingsinformasjon (kredittkort eller SEPA-debitering i Tyskland)
  3. Send verifiseringsdokumenter
Deretter kan du legge inn de første annonsene. Før annonsene kan publiseres, må forhandlerkontoen din aktiveres av Chrono24. Vær oppmerksom på at aktiveringen kun skjer etter at informasjonen og dokumentene dine har blitt kontrollert. I denne anledning trenger vi kopier av følgende dokumenter som du enten kan laste opp eller sende oss på e-post, faks eller med vanlig post:
  • Firmaattest eller utskrift fra Brønnøysundregisteret
  • Bevis på adresse i form av en telefonregning, strømregning, o.l.
Benytt deg av den gratis prøveperioden på 30 dager for å teste Chrono24 grundig.

Vi beklager, men vi finner ikke et svar på forespørselen din under dette valgpunktet. Det kan derfor ta litt lengre tid før du får et svar.

For at vi skal hjelpe deg så raskt som mulig, ber vi deg om å sjekke om forespørselen din passer bedre med et annet valg.

Takk for interessen!
Ta gjerne kontakt med oss direkte ved å trykke «Kontakt Chrono24» nederst.
Har du allerede sett på jobbsiden vår? Her er de aktuelle jobbtilbudene:
https://about.chrono24.com/jobs/

Ta kontakt med Chrono24

Obligatorisk felt

Få mer informasjon

Få mer informasjon

Finn svar på de vanligste spørsmålene om Chrono24.

Vis vanlige spørsmål

Bli kjent med oss

Bli kjent med oss

Ta en titt bak kulissene og lær mer om Chrono24.

Få mer informasjon

Har du spørsmål?
Vi hjelper deg gjerne.

+1 646-887-3560

Kontakt