Har du spørsmål?

Vi hjelper deg gjerne.

For å bestille en klokke klikker du på den grønne knappen på annonsesiden hvor det står «Kjøp». Hvis du ikke allerede har gjort det, vil du bli bedt om å logge inn eller opprette en konto. Skriv deretter inn leveringsadressen din. Under «Kostnadsoversikt» kan du se totalprisen på bestillingen inkl. frakt. Vær oppmerksom på at eventuelle importavgifter ikke er inkludert i denne totalprisen.

Merk: Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for å få informasjon om gjeldende importregler før du bestiller fra utlandet.

Du kan betale for den nye klokken på følgende måter:

  • Betaling via vår gratis deponeringstjeneste

    Overfør kjøpsprisen til en sperret konto, som først frigis når du har mottatt klokken. Via kredittkort (VISA eller Mastercard) eller bankoverføring. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp.

    Når du har oppgitt leveringsadressen din, må du lese og godta de generelle vilkårene og betingelsene. Klikk deretter på «Bestill betalingspliktig» for å fullføre bestillingen.

    Du finner mer informasjon om betaling via deponeringstjenesten innenfor rammen av kjøperbeskyttelse her: https://www.chrono24.com/info/checkout.htm .

  • Betale direkte til selgeren

    Du gir herved avkall på den gratis deponeringstjenesten fra Chrono24. Du overfører kjøpesummen direkte til selgeren. Betaling med kredittkort er ikke mulig.

    Når du har oppgitt leveringsadressen din, må du lese og godta de generelle vilkårene og betingelsene. Klikk deretter på «Bestill betalingspliktig» for å fullføre bestillingen. Når selgeren har behandlet bestillingen får du tilsendt betalingsinformasjonen på e-post. Etter at betalingen er mottatt, sender selgeren artikkelen.

  • Bestille fra en privat selger

    Den sikreste måten å betale på ved kjøp fra en privat selger, er gjennom deponeringstjenesten på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto, som først frigis når du har mottatt klokken.

    Du finner mer informasjon her: Kjøp fra privat selger

Når selgeren har behandlet bestillingen, får du tilsendt betalingsinformasjonen på e-post. Etter at betalingen er mottatt, sender selgeren artikkelen.

På Chrono24 kan du enkelt finne drømmeklokken ved bruk av søkefeltet. Siden med søkeresultatene gir deg også ulike filteralternativer.

Søkefelt
Søkefeltet er den enkleste måten du kan finne en klokke på fordi du automatisk mottar søkeforslag mens du skriver.

Søkeresultatside
Siden med søkeresultater gir deg ulike filtermuligheter: Du kan filtrere etter merke, modell, referansenummer eller tilgjengelighet. Du kan også sortere søkeresultatene etter pris, annonsedato, relevans og popularitet.

Ved å klikke påLagre dette søket kan du opprette et automatisk søk og bli varslet om nye annonser på e-post. Samtidig lagres de valgte filtrene automatisk.
Etter å ha søkt etter en artikkel i søkefeltet, kan du avgrense søkeresultatet videre ved å bruke filtrene i resultatlisten. Du kan filtrere søket etter merke, modell, tilstand eller materiale. Ved å klikke på mer får du opp flere filteralternativer. Du kan velge flere alternativer i hver filterkategori samtidig. Hvis du ønsker å deaktivere et filter igjen, er det bare å fjerne de aktuelle avhukingsmerkene.

Ved bruk av valgfeltet øverst til høyre i listen kan du sortere resultatene: Velg mellom pris, annonsedato, relevans og popularitet. Standardsorteringen kan du endre under Innstillinger i myChrono24-området.
Ja. Dette gjør at vi kan hjelpe deg på best mulig måte dersom du har spørsmål, samt at du kan holde deg oppdatert om siste status på bestillingen.
Prisen som er oppgitt i annonsen er det selgeren tilbyr klokken for. I tillegg kan det tilkomme ekstrakostnader som toll, avgifter, frakt- og forsikringskostnader.

For en eksakt pris, inkludert kostnadene som inngår, må du ta kontakt med selgeren av klokken. Selgeren kan også gi deg informasjon om tollklareringen håndteres av fraktleverandøren. Hvis du ønsker informasjon om reglene som gjelder for ditt land må du ta kontakt de lokale tollmyndighetene.

Klokkekjøpet er tollfritt innenfor EU. Når du importerer fra et tredjeland utenfor EU, f.eks. USA, tilkommer en lav tollavgift og innførselsmerverdiavgiften i tillegg til prisen. Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for nøyaktig informasjon.

Mange selgere aksepterer prisforslag. Klikk på knappen på annonsesiden hvor det står «Foreslå pris» for å sende selgeren et prisforslag. Skriv deretter inn prisforslaget og leveringsadressen din. Les og godta de generelle vilkårene og betingelsene, og klikk på «Send prisforslag». Selgeren vurderer forslaget og tar kontakt med deg.

Hvis selgeren ikke aksepterer prisforslag, er denne funksjonen utilgjengelig.
Salgsprisen til en klokke består av ulike komponenter. For det første er prisen på selve klokken relevant. Deretter kommer ekstrakostnader til emballasje, forsikring, frakt, merverdi- og importavgifter. Hvor høye ekstrakostnadene er avhenger av om du bestiller klokken fra en selger lokalt eller i utlandet. Ta kontakt med selgeren for detaljert informasjon.
Prisen som er oppgitt i annonsen er det selgeren tilbyr klokken for. I tillegg kan det tilkomme ekstrakostnader som toll, avgifter, frakt- og forsikringskostnader.

For en eksakt pris, inkludert kostnadene som inngår, må du ta kontakt med selgeren av klokken. Selgeren kan også gi deg informasjon om tollklareringen håndteres av fraktleverandøren. Hvis du ønsker informasjon om reglene som gjelder for ditt land må du ta kontakt de lokale tollmyndighetene.

Klokkekjøpet er tollfritt innenfor EU. Når du importerer fra et tredjeland utenfor EU, f.eks. USA, tilkommer en lav tollavgift og innførselsmerverdiavgiften i tillegg til prisen. Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for nøyaktig informasjon.

Betaling via vår gratis deponeringstjeneste

Du kan betale med kredittkort (VISA eller Mastercard) eller bankoverføring. Betalingsinformasjonen blir tilgjengelig på slutten av bestillingen. Betaling via PayPal er ikke mulig for øyeblikket. Du finner mer informasjon om betaling via deponeringstjenesten som del av kjøperbeskyttelsen her: https://www.chrono24.no/about-us.htm Betale direkte til selgeren Hvis du ønsker å betale kjøpesummen direkte til forhandleren, kan du gjøre det via bankoverføring. Betaling med kredittkort er ikke mulig. Bestille fra en privat selger Den sikreste måten å betale på ved kjøp fra en privat selger, er gjennom deponeringstjenesten på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto, som først frigis når du har mottatt klokken. Du finner mer informasjon her: {0}Kjøp fra privat selger{1} Merk: Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for å få informasjon om gjeldende importregler før du bestiller fra utlandet.
Vi anbefaler deg å bruke Chrono24s deponeringstjeneste for sikker betaling. Vær oppmerksom på følgende når du betaler med kredittkort eller PayPal:

Du kan selv bidra til mer sikkerhet ved å følge visse sikkerhetsregler når du betaler med kredittkort på nett. Kontroller at du bruker en kryptert tilkobling. Dette er angitt ved https og hengelåsen i adressefeltet i nettleseren din. Kontroller kredittkortutskriften din regelmessig. Mange kredittkortleverandører har en Zero-Liability-Policy (ansvarsfraskrivelse), bortsett fra ved uaktsomhet. Dette betyr at kunden ikke er ansvarlig i tilfelle misbruk. Hvis det er foretatt uautoriserte betalinger med kredittkortet ditt, må du kontakte kredittkortleverandøren så raskt som mulig. Kontakt PayPal direkte for mer informasjon og betingelser for kjøpet. Vær også oppmerksom på at hvis du betaler til «venner og familie», kan du ikke benytte deg av PayPals kjøperbeskyttelse, og vi kan ikke støtte deg i dette tilfellet.
I utgangspunktet anbefaler vi kjøp og salg via Chrono24s sikre deponeringstjeneste. Hvis dette ikke er mulig, kan du stole på forhandlerne våre. Vi kontrollerer nøye identiteten og seriøsiteten til alle aktuelle forhandlere som en del av registreringsprosessen, f.eks. basert på handelslisens og referanser fra andre forhandlere. Så hvis en kommersiell forhandler tilbyr forskuddsbetaling via bankoverføring, er det helt pålitelig.

Ved kjøp fra privatperson er forhåndsbetaling ikke en sikker metode. Hvis den private selgeren insisterer på denne betalingsmåten, og du absolutt ønsker å kjøpe klokken, bør du sjekke troverdigheten til selgeren og tilbudet. Du kan for eksempel be om referanser eller få tilsendt flere bilder av klokken eller personlige dokumenter. Et mulig alternativ til forhåndsbetaling er å bruke en ekstern deponeringstjeneste. Hvis du er usikker på om selgeren er seriøs, er det bedre å droppe kjøpet.

Mange selgere tilbyr ordrebehandling via Chrono24s deponeringstjeneste. Da betaler du pengene inn på vår deponeringskonto, der de står trygt til du har mottatt klokken og kan overbevise deg selv om kvaliteten. Vår kundeservice hjelper deg gjerne og sørger for smidig kjøp. Du finner ytterligere informasjon om Chrono24s deponeringstjeneste her:

Ved kjøp med kjøperbeskyttelse har du alltid 14 dagers lovfestet angrerett. Hvis du skal betale kjøpesummen direkte til forhandleren, bør du informere deg på forhånd om hvilke returbetingelser som gjelder.

Ved kjøp fra en privat selger frafaller den juridiske returretten. Du kan imidlertid sende en klage til Chrono24 innen 7 dager etter mottak av klokken.
Ved bruk av angreretten må du selv dekke de direkte kostnadene for returen. Vær oppmerksom på at fraktkostnaden kan være på opptil EUR 250 på grunn av forsikringen.
Dersom du har betalt via vår deponeringstjeneste og ønsker å benytte deg av angreretten, må du ringe +49 721 96693-920 eller sende e-post til vår kundeservice innen 14 dager. Vi dokumenterer og bekrefter at vi har mottatt ditt ønske om å angre innen fristen, og starter den videre prosessen og vil holde deg informert.

Dersom du betalte direkte til forhandleren eller den private selgeren, må du ta kontakt med han direkte for å avtale returen.

Vær oppmerksom på at lovfestet angrerett eller retur ikke gjelder når du kjøper fra en privat selger.

Trusted Checkout er den sikreste veien til drømmeklokken. Du betaler for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp.

Få mer informasjon om Trusted Checkout: https://www.chrono24.no/about-us.htm
Chrono24s kjøperbeskyttelse er i prinsippet gratis. Kun dersom du betaler med American Express (Amex), vil det legges til en ekstra avgift, ettersom denne betalingsmåten er veldig dyr for oss. Størrelsen på det enkelte gebyret vises i god tid under kjøpsprosessen når du får opp de tilgjengelige betalingsalternativene.
Ved kjøp med kjøperbeskyttelse gjelder kun de rettighetene til reklamasjonsrett som er pålagt ved lov. Det gis ingen ytterligere angrerett- eller garantikrav.
Annonser der du kan kjøpe med kjøperbeskyttelse er merket med det grønne kjøperbeskyttelsessymbolet på den respektive annonsesiden.
Den sikreste måten å betale på ved kjøp fra en privat selger, er gjennom deponeringstjenesten på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Chrono24s supportteam er behjelpelig hvis noe ikke fungerer som avtalt.

Hvis den private selgeren ikke tilbyr deponeringstjenesten på Chrono24 som et betalingsalternativ, råder vi deg til å gjennomføre kjøpet ved personlig overlevering på et trygt sted. Den tryggeste måten i denne sammenheng er å foreta overleveringen i lokalene til en etablert klokkeforhandler, som samtidig kan kontrollere klokken. Mulige alternativer er betaling via PayPal eller ved bruk av en ekstern deponeringstjeneste.
Forhandlernes identitet og seriøsitet kontrolleres nøye når de registrerer seg på Chrono24. Dette omfatter blant annet informasjon fra firmaattester og referanser fra andre forhandlere. Tilbakemeldinger fra kundene brukes også kontinuerlig i vurderingen.
Forhandlernes identitet og seriøsitet kontrolleres nøye når de registrerer seg på Chrono24. Kun forhandlere som anses å være spesielt pålitelige og troverdige basert på vår erfaring og kundenes tilbakemeldinger kan bruke «Trusted Seller»-merket.

En Trusted Seller er en profesjonell klokkeforhandler som forplikter seg til å overholde visse betingelser. Disse inkluderer blant annet at

  • informasjonen som forhandleren har oppgitt om seg selv og virksomheten på plattformen og til Chrono24 er sannferdig
  • forhandleren utelukkende selger originale artikler fra pålitelige kilder
  • forhandleren gir en korrekt beskrivelse av produktet sitt og informerer om eventuelle mangler i den tilhørende beskrivelsen og bildene av artikkelen
  • forhandleren vanligvis svarer på kundehenvendelser som vedkommende mottar på e-post via Chrono24 innen fem virkedager.

Rettferdig forretningsavvikling står alltid i forgrunnen. Ved eventuelle uoverensstemmelser skal forhandleren, i fellesskap med kunden, prøve å finne en løsning som er tilfredsstillende for begge parter. Et eventuelt brudd på ett eller flere av disse vilkårene kan føre til at forhandleren mister sin «Trusted Seller»-status, enten midlertidig eller permanent, og at vedkommende kan miste sitt Chrono24-medlemskap ved alvorlige overtredelser.
Klokkeforhandlere har muligheten til å anbefale andre forhandlere til brukerne av Chrono24. Det er kun tillatt å gi maksimalt ti anbefalinger. I tillegg er det kun «Trusted Seller»-forhandlere som kan anbefale andre og selv motta anbefalinger.
En garanti er en frivillig tilleggstjeneste levert av forhandleren eller produsenten, som garanterer ubetinget kompensasjon. Garantien gjelder vanligvis for funksjonaliteten til visse deler av eller hele klokken over en på forhånd definert periode.

Nettforhandlere gir også noen ganger garantier for visse tjenester. Finn ut på forhånd hvilke garantier som dekkes av forhandleren og hvor lenge de er gyldige. Etter kjøpet må du forsikre deg om at garantikortet er datert og stemplet eller signert, og at kvitteringen stemmer overens med garantikortet. Hvis ikke kan det hende at garantikortet ikke aksepteres.
Forhandlerne på Chrono24 har ikke lov til å tilby eller selge kopier og forfalskninger. Hver forhandler er derfor forpliktet til å kontrollere om klokken er ekte før den tilbys for salg og oppgi eventuelle avvik fra klokkens opprinnelige leveringstilstand i beskrivelsen. Du finner mer informasjon om dette under våre vilkår for ekthetsgaranti.
I henhold til Chrono24s uinnskrenkede retningslinjer er det ikke tillatt å tilby forfalskninger på Chrono24. Vi kontrollerer alle kommersielle forhandlere og de fleste av dem har tilbudt luksusklokker på Chrono24 i mange år. Trusted Seller-merket er en ekstra indikasjon på hvor seriøs en forhandler er. Hvis en forhandler beviselig tilbyr en kopi, blir vedkommende sperret av oss.

For å være på den sikre siden, bør du finne ut om den faktiske markedsverdien før du kjøper drømmeklokken. Rolex, Breitling og andre luksusmerker selges vanligvis ikke for et par hundre euro. Generelt er det slik at hvis et tilbud høres for godt ut til å være sant eller hvis du er i tvil om klokken er ekte, bør du heller avstå fra å kjøpe den. Rapporter i stedet mistankene dine til oss ved å bruke lenken «Meld annonse" direkte i annonsen.

Vær oppmerksom på at autentiske merkeklokker noen ganger utstyres med reservedeler under en reparasjon som ikke 100 % tilsvarer originaldelene som opprinnelig ble montert i denne modellen. Noen ganger er det mangel på reservedeler, spesielt for vintageklokker. I dette tilfellet er forhandleren forpliktet til å informere om at delene er skiftet ut.
Du kan rapportere en mistenkelig artikkel direkte i annonsen. Lenken Meld annonse finner du i alle annonser. Gi en nøyaktig beskrivelse av hva mistanken er basert på. Vi vil deretter sjekke meldingen din og foreta nødvendige tiltak ved behov.
En garanti er en frivillig tilleggstjeneste levert av forhandleren eller produsenten, som garanterer ubetinget kompensasjon. Garantien gjelder vanligvis for funksjonaliteten til visse deler av eller hele klokken over en på forhånd definert periode.

Nettforhandlere gir også noen ganger garantier for visse tjenester. Finn ut på forhånd hvilke garantier som dekkes av forhandleren og hvor lenge de er gyldige. Etter kjøpet må du forsikre deg om at garantikortet er datert og stemplet eller signert, og at kvitteringen stemmer overens med garantikortet. Hvis ikke kan det hende at garantikortet ikke aksepteres.

Med Chrono24s kjøperbeskyttelse får du fortsatt støtte etter at du har bestilt en klokke på Chrono24. Når noe, en sjelden gang, ikke går som planlagt, er vi der for å hjelpe deg. Vi hjelper deg med å finne en tilfredsstillende løsning sammen med forhandleren. Alt du trenger å gjøre er å ta kontakt med oss senest 14 dager etter at du har mottatt klokken på support@chrono24.com.

Du finner mer informasjon om kjøperbeskyttelsen her: Chrono24 kjøperbeskyttelse
Dersom du har betalt via vår deponeringstjeneste og ønsker å benytte deg av angreretten, må du ringe +49 721 96693-920 eller sende e-post til vår kundeservice innen 14 dager. Vi dokumenterer og bekrefter at vi har mottatt ditt ønske om å angre innen fristen, og starter den videre prosessen og vil holde deg informert.

Dersom du betalte direkte til forhandleren eller den private selgeren, må du ta kontakt med han direkte for å avtale returen.

Vær oppmerksom på at lovfestet angrerett eller retur ikke gjelder når du kjøper fra en privat selger.
En garanti er en frivillig tilleggstjeneste levert av forhandleren eller produsenten, som garanterer ubetinget kompensasjon. Garantien gjelder vanligvis for funksjonaliteten til visse deler av eller hele klokken over en på forhånd definert periode.

Nettforhandlere gir også noen ganger garantier for visse tjenester. Finn ut på forhånd hvilke garantier som dekkes av forhandleren og hvor lenge de er gyldige. Etter kjøpet må du forsikre deg om at garantikortet er datert og stemplet eller signert, og at kvitteringen stemmer overens med garantikortet. Hvis ikke kan det hende at garantikortet ikke aksepteres.
Chrono24s kjøperbeskyttelse inneholder ulike sikkerhetstjenester. Dette innebærer en omfangsrik forsikring for deg fra bestilling til en eventuell retur av klokken:

  • Betaling via deponeringstjeneste
  • Ekthetsgaranti
  • 14 dager lovfestet angrerett
  • Strenge retningslinjer for forhandlere
  • Forsikret forsendelse
  • Kvalitet og sikkerhetsteam


Mer informasjon om Chrono24s kjøperbeskyttelse finner du på https://www.chrono24.de/about-us.htm.
Dersom du har betalt via vår deponeringstjeneste og ønsker å benytte deg av angreretten, må du ringe +49 721 96693-920 eller sende e-post til vår kundeservice innen 14 dager. Vi dokumenterer og bekrefter at vi har mottatt ditt ønske om å angre innen fristen, og starter den videre prosessen og vil holde deg informert.

Dersom du betalte direkte til forhandleren eller den private selgeren, må du ta kontakt med han direkte for å avtale returen.

Vær oppmerksom på at lovfestet angrerett eller retur ikke gjelder når du kjøper fra en privat selger.
Chrono24s kjøperbeskyttelse er i prinsippet gratis. Kun dersom du betaler med American Express (Amex), vil det legges til en ekstra avgift, ettersom denne betalingsmåten er veldig dyr for oss. Størrelsen på det enkelte gebyret vises i god tid under kjøpsprosessen når du får opp de tilgjengelige betalingsalternativene.
Ved kjøp med kjøperbeskyttelse gjelder kun de rettighetene til reklamasjonsrett som er pålagt ved lov. Det gis ingen ytterligere angrerett- eller garantikrav.
Annonser der du kan kjøpe med kjøperbeskyttelse er merket med det grønne kjøperbeskyttelsessymbolet på den respektive annonsesiden.
Den sikreste måten å betale på ved kjøp fra en privat selger, er gjennom deponeringstjenesten på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Chrono24s supportteam er behjelpelig hvis noe ikke fungerer som avtalt.

Hvis den private selgeren ikke tilbyr deponeringstjenesten på Chrono24 som et betalingsalternativ, råder vi deg til å gjennomføre kjøpet ved personlig overlevering på et trygt sted. Den tryggeste måten i denne sammenheng er å foreta overleveringen i lokalene til en etablert klokkeforhandler, som samtidig kan kontrollere klokken. Mulige alternativer er betaling via PayPal eller ved bruk av en ekstern deponeringstjeneste.
Avgiftene og merverdiavgiften samles inn av de ansvarlige tollmyndighetene og skal betales så snart varen ankommer mottakerlandet. I de fleste tilfellene betaler du gjeldende avgifter og merverdiavgift direkte til fraktleverandøren ved levering.
Prisen som er oppgitt i annonsen er det selgeren tilbyr klokken for. I tillegg kan det tilkomme ekstrakostnader som toll, avgifter, frakt- og forsikringskostnader.

For en eksakt pris, inkludert kostnadene som inngår, må du ta kontakt med selgeren av klokken. Selgeren kan også gi deg informasjon om tollklareringen håndteres av fraktleverandøren. Hvis du ønsker informasjon om reglene som gjelder for ditt land må du ta kontakt de lokale tollmyndighetene.

Klokkekjøpet er tollfritt innenfor EU. Når du importerer fra et tredjeland utenfor EU, f.eks. USA, tilkommer en lav tollavgift og innførselsmerverdiavgiften i tillegg til prisen. Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for nøyaktig informasjon.
Ved import av varer kan det bli ilagt tollavgifter og innførselsmerverdiavgift. Disse samles inn av de ansvarlige tollmyndighetene og må betales med en gang varen når mottakerlandet. Ta kontakt med tollvesenet for mer detaljert informasjon.
For spørsmål om egenskaper, tilstand, tilgjengelighet eller levering må du ta kontakt med selgeren. For å stille selgeren et spørsmål, klikker du på «Kontakt selger» på annonsesiden.
På Chrono24 kan du enkelt finne drømmeklokken ved bruk av søkefeltet. Siden med søkeresultatene gir deg også ulike filteralternativer.

Søkefelt
Søkefeltet er den enkleste måten du kan finne en klokke på fordi du automatisk mottar søkeforslag mens du skriver.

Søkeresultatside
Siden med søkeresultater gir deg ulike filtermuligheter: Du kan filtrere etter merke, modell, referansenummer eller tilgjengelighet. Du kan også sortere søkeresultatene etter pris, annonsedato, relevans og popularitet.

Ved å klikke påLagre dette søket kan du opprette et automatisk søk og bli varslet om nye annonser på e-post. Samtidig lagres de valgte filtrene automatisk.
Forhandlernes identitet og seriøsitet kontrolleres nøye når de registrerer seg på Chrono24. Dette omfatter blant annet firmaattester og referanser fra andre forhandlere. Tilbakemeldinger fra kundene brukes også i vurderingen.
Hvis en selger ikke svarer innen rimelig tid, kan det være flere grunner til dette. Chrono24 er en internasjonal nettplattform med selgere fra forskjellige land. Mange av disse forhandlerne er stengt på nasjonale helligdager og i ferier. Og ved økt etterspørsel kan det hende at det tar litt tid før henvendelsene besvares. Husk å kontakte selgeren på et av språkene som er oppført ved siden av kontaktskjemaet, og gi dem tid til å svare på meldingene dine.
Beskrivelser av de viktigste fagbegrepene finnes i vårt klokkeleksikon.

For å finne klokker på Chrono24, bør du bruke søkefunksjonen. Når du har utført et søk, kan du innskrenke søkeresultatene ved å velge mellom flere forskjellige filtre, som f.eks. «modell», «år» eller «pris».

Du kan også lagre et søk og motta et varsel ved nye søketreff.
Under «Lagrede søk» i myChrono24-området finner du en oversikt over lagrede søk. Her kan du se aktuelle søkeresultater for individuelle søk, slette søkene og aktivere eller deaktivere varsler for søkene. Ved å klikke på «Endre» kan du gi individuelle søk et nytt navn.
I Chrono24-kontoen din under fanen «Ønskeliste» finner du alle annonser du har merket, slik at du raskt får tilgang til dem. Ved å klikke på hjertet øverst til høyre i annonsen kan du legge den til på din personlige ønskeliste. Ved å klikke på hjertet igjen fjernes annonsen fra ønskelista di. Hvis en av annonsene ikke lenger er tilgjengelig, kan du ikke lenger åpne den.
Den sikreste måten å betale på ved kjøp fra en privat selger, er gjennom deponeringstjenesten på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Chrono24s supportteam er behjelpelig hvis noe ikke fungerer som avtalt.

Hvis den private selgeren ikke tilbyr deponeringstjenesten på Chrono24 som et betalingsalternativ, råder vi deg til å gjennomføre kjøpet ved personlig overlevering på et trygt sted. Den tryggeste måten i denne sammenheng er å foreta overleveringen i lokalene til en etablert klokkeforhandler, som samtidig kan kontrollere klokken. Mulige alternativer er betaling via PayPal eller ved bruk av en ekstern deponeringstjeneste.
Dersom du har betalt via vår deponeringstjeneste og ønsker å benytte deg av angreretten, må du ringe +49 721 96693-920 eller sende e-post til vår kundeservice innen 14 dager. Vi dokumenterer og bekrefter at vi har mottatt ditt ønske om å angre innen fristen, og starter den videre prosessen og vil holde deg informert.

Dersom du betalte direkte til forhandleren eller den private selgeren, må du ta kontakt med han direkte for å avtale returen.

Vær oppmerksom på at lovfestet angrerett eller retur ikke gjelder når du kjøper fra en privat selger.
Ved bruk av angreretten må du selv dekke de direkte kostnadene for returen. Vær oppmerksom på at fraktkostnaden kan være på opptil EUR 250 på grunn av forsikringen.

Hvis du ønsker å oppgi en annen leveringsadresse, må du sende oss den nye adressen ved å klikke på «Kontakt Chrono24» nedenfor. Vi tar oss av alt annet.

Ved betaling med kredittkort får du en tilbakemelding fra systemet innen få minutter. Hvis du ikke mottar en betalingsbekreftelse, eller hvis du mottar en feilmelding, kan grunnen til dette være som følger:

1. Kontroller om kredittkortet ditt er registrert for 3D Secure (VerifiedByVisa / Mastercard Secure Code). Vi anbefaler at du tar kontakt med banken din for dette.

2. Noen kredittkort har en utbetalingsgrense, og denne kan du øke ved å ta kontakt med kredittkortleverandøren din.

Takk for betalingen. Under «Kjøp» i myChrono24-området kan du bekrefte betalingen ved å klikke på «Ja, jeg har betalt».

Vi informerer deg selvfølgelig så snart betalingen er mottatt. Du kan se bort fra andre meldinger som ber deg om å gjennomføre betalingen. Disse meldingene genereres automatisk og deaktiveres så snart betalingen er mottatt.

Merk: Ved en betalingsoverføring tar det ca. 2-3 virkedager før betalingen er mottatt.

Tilgjengelighet og leveringstid er oppgitt på annonsesiden. Vær oppmerksom på at disse tidsrommene gjelder fra betalingen er mottatt. For spørsmål om levering må du ta kontakt med selgeren. For å stille selgeren et spørsmål, klikker du på «Kontakt selger» på annonsesiden.
Artiklene er som regel tilgjengelige med en gang eller i løpet av kort tid. Nøyaktig informasjon finner du på de respektive annonsesidene.
Vanligvis bestemmer forhandleren hvilken fraktleverandør som brukes til å sende artikkelen. Hvilken fraktleverandør som er brukt er oppgitt i leveringsbekreftelsen.
Vi informerer deg så snart artikkelen er sendt og sender deg sporingsinformasjonen på e-post – hvis den er tilgjengelig.
Så fremt du ikke har avtalt noe annet med forhandleren, er alle forsendelser av klokker som er kjøpt med Chrono24 kjøperbeskyttelse, forsikret til full verdi - også fra utlandet. Kjøper du klokken fra en privatperson, bør du avtale detaljene rundt forsendelsen direkte med selgeren.
Vanligvis forsikres artikkelen for sin fulle verdi.
Dersom du har betalt via vår deponeringstjeneste og ønsker å benytte deg av angreretten, må du ringe +49 721 96693-920 eller sende e-post til vår kundeservice innen 14 dager. Vi dokumenterer og bekrefter at vi har mottatt ditt ønske om å angre innen fristen, og starter den videre prosessen og vil holde deg informert.

Dersom du betalte direkte til forhandleren eller den private selgeren, må du ta kontakt med han direkte for å avtale returen.

Vær oppmerksom på at lovfestet angrerett eller retur ikke gjelder når du kjøper fra en privat selger.
Dersom du har betalt via vår deponeringstjeneste og ønsker å benytte deg av angreretten, må du ringe +49 721 96693-920 eller sende e-post til vår kundeservice innen 14 dager. Vi dokumenterer og bekrefter at vi har mottatt ditt ønske om å angre innen fristen, og starter den videre prosessen og vil holde deg informert.

Dersom du betalte direkte til forhandleren eller den private selgeren, må du ta kontakt med han direkte for å avtale returen.

Vær oppmerksom på at lovfestet angrerett eller retur ikke gjelder når du kjøper fra en privat selger.

Takk for betalingen. Under «Kjøp» i myChrono24-området kan du bekrefte betalingen ved å klikke på «Ja, jeg har betalt».

Vi informerer deg selvfølgelig så snart betalingen er mottatt. Du kan se bort fra andre meldinger som ber deg om å gjennomføre betalingen. Disse meldingene genereres automatisk og deaktiveres så snart betalingen er mottatt.

Merk: Ved en betalingsoverføring tar det ca. 2-3 virkedager før betalingen er mottatt.

Tilgjengelighet og leveringstid er oppgitt på annonsesiden. Vær oppmerksom på at disse tidsrommene gjelder fra betalingen er mottatt. For spørsmål om levering må du ta kontakt med selgeren. For å stille selgeren et spørsmål, klikker du på «Kontakt selger» på annonsesiden.

Hvis du ønsker å oppgi en annen leveringsadresse, må du sende oss den nye adressen ved å klikke på «Kontakt Chrono24» nedenfor. Vi tar oss av alt annet.

Takk for betalingen. Under «Kjøp» i myChrono24-området kan du bekrefte betalingen ved å klikke på «Ja, jeg har betalt».

Vi informerer deg selvfølgelig så snart betalingen er mottatt. Du kan se bort fra andre meldinger som ber deg om å gjennomføre betalingen. Disse meldingene genereres automatisk og deaktiveres så snart betalingen er mottatt.

Merk: Ved en betalingsoverføring tar det ca. 2-3 virkedager før betalingen er mottatt.

Våre selgere oppfordres til å svare på forespørsler innen 5 virkedager. Mange selgere mottar en rekke henvendelser daglig, som til tider kan føre til forsinkelser. Du kan også prøve å nå selgeren på telefon. I de fleste tilfeller finner du telefonnummeret under «Selger» på annonsesiden.
Ved spørsmål om produkter kan du ta kontakt med forhandleren ved å bruke kontaktinformasjonen som er oppgitt. Vår kundeservice svarer gjerne på spørsmål om kjøperbeskyttelse på telefon (+49 721 96693-920) eller e-post ().
Dersom du har betalt via vår deponeringstjeneste og ønsker å benytte deg av angreretten, må du ringe +49 721 96693-920 eller sende e-post til vår kundeservice innen 14 dager. Vi dokumenterer og bekrefter at vi har mottatt ditt ønske om å angre innen fristen, og starter den videre prosessen og vil holde deg informert.

Dersom du betalte direkte til forhandleren eller den private selgeren, må du ta kontakt med han direkte for å avtale returen.

Vær oppmerksom på at lovfestet angrerett eller retur ikke gjelder når du kjøper fra en privat selger.

Ved betaling via deponeringstjenesten

Når kjøperen har overført kjøpesummen til den sperrede kontoen, oppbevares pengene trygt på denne kontoen inntil kjøperen har bekrefter han har mottatt den bestilte artikkelen. Betalingen frigis senest 7 dager etter at kjøperen har bekreftet at artikkelen er mottatt. Betalingen kan også frigis tidligere, dersom kjøperen er enig i dette. Hvis kjøperen betaler kjøpesummen direkte til deg, må du kontakte kjøperen direkte. Vi anbefaler deg å bruke forhåndsbetaling ved salg.
Hvis du ikke finner annonsen din på Chrono24, kan det skyldes én av følgende ting:
  1. Den manuelle kontrollen er ikke utført ennå.
  2. Med hensyn til sikkerheten til våre brukere kontroller Chrono24 alle nye annonser manuelt. Denne kontrollen utføres på hverdager, men ikke i helgene. Aktiveringen tar vanligvis 1 til 3 virkedager.
  3. Sikkerhetsbildene er ikke korrekte. I dette tilfellet har du mottatt en e-post som ber om at du oppdaterer sikkerhetsbildene i myChrono24-området.
  4. Brukerkontoen er ikke aktivert ennå. Kontroller om du har klikket på lenken i aktiveringseposten og bekreftet brukerkontoen din.
  5. I noen land er det nødvendig å bekrefte identiteten til den private selgeren. Kanskje identiteten din ikke er bekreftet ennå. Vær oppmerksom på at det kan ta én til tre virkedager å bekrefte legitimasjonen din.

Du kan enkelt finne ut hvor mye klokken din er verdt på Chrono24 - det er selvfølgelig helt gratis. Velg modell og tilstand, så sammenligner vi klokken din med 500 000 annonser fra hele verden. Deretter får du en prisanbefaling som er et godt utgangspunkt for å få en best mulig pris for klokken.
Til verdivurdering

Chrono24 en nettbasert markedsplass som bringer klokkeelskere fra hele verden sammen. Transaksjonen finner alltid sted mellom kjøper og selger. Derfor verken kjøper, vurderer eller kontrollerer vi artiklene som er til salgs. Vi anbefaler deg å selge klokken ved bruk av en annonse.
Referansenummeret viser til klokkemodellen eller modellvarianten og kan bestå av flere tall og bokstaver. Avhengig av produsent kan referansenummeret være oppgitt på bunnen av urkassen (må ikke forveksles med urkassenummeret), låsen på klokkeremmen og en sjelden gang være inngravert på tallskiven. Referansenummeret skal uansett være oppgitt i papirene eller på kvitteringen til klokken. Hvis du ikke finner referansenummeret kan du søke på Internett etter produsentens navn slik det er angitt på tallskiven og sammenligne bildene med din klokke. Dette korte sammenligningssøket vil i de fleste tilfeller kunne hjelpe deg videre.
Private selgere kan selge tilbehør gratis på Chrono24.

For å opprette en annonse må du velge menypunktet «Selg klokke» og deretter «Selg tilbehør».
Chrono24 har dessverre ingen samarbeidsavtale med en fraktleverandør for øyeblikket. Søk på forhånd etter en lokal fraktleverandør for transport av verdisaker. Ta direkte kontakt med en fraktleverandør og spør dem om vilkårene for å sende klokken. Påse at klokken er fullstendig forsikret og sendes med et sporingsnummer. Mottakeren må signere for pakken. Ved en internasjonal retur må pakken merkes med «RETUR», slik at det ikke ilegges toll og avgifter på pakken.

Du kan redigere annonsen når som helst i myChrono24-området (foreløpig kun tilgjengelig på nettstedet til Chrono24). Velg «Annonse» i menyen og klikk deretter på «Rediger annonse» under annonsen.

Hvis du ønsker å endre pris, merke eller modell, må du ta kontakt med oss på kontaktskjemaet nedenfor.
Kjøperen betaler som regel via deponeringstjenesten på Chrono24. Det betyr at kjøperen overfører kjøpesummen til en sikker sperret konto. Deretter sender du klokken til kjøperen og får kjøpesummen utbetalt så snart kjøperen har mottatt klokken.

I enkelte tilfeller er det mulig at en kjøper eller selger ikke kan bruke deponeringstjenesten i sitt land. I slike tilfeller betaler kjøperen deg direkte. Du kan deretter velge ønsket betalingsmåte, f.eks. bankoverføring eller PayPal. Chrono24 sender avslutningsvis betalingsinformasjonen din til kjøperen.

Du finner mer informasjon om deponeringstjenesten her.

Du kan selvfølgelig også overlevere artikkelen til kjøperen personlig. I dette tilfellet anbefaler vi å velge et beskyttet eller overvåket sted som f.eks. hos en gullsmed. Også i dette tilfellet kan du velge deponeringstjenesten som et sikkert betalingsalternativ. I tillegg bør du følge sikkerhetsanvisningene våre.

Hvis klokken ikke er solgt innen 6 måneder, refunderer vi annonsegebyret. Forutsetningene for dette er at klokken ble avertert på Chrono24 i hele 6-måneders perioden, at den ikke ble solgt og at du fortsatt har klokken i din besittelse. Som bevis på at klokken ikke er solgt etter 6 måneder, må du sende oss 2 bilder av klokken, som viser to tidspunkter vi har valgt. Ta i så fall kontakt med oss på kontaktskjemaet nedenfor.

Vær oppmerksom på at en tilbakebetaling ikke er mulig i henhold til våre vilkår og betingelser for private selgere hvis du allerede har solgt klokken et annet sted.
Vi ønsker å tilby besøkende på markedsplassen vår høyest mulig kvalitet. For at annonsene på Chrono24 skal være så aktuelle som mulig, kontrollerer vi hver tredje måned via e-post at artiklene som averteres fortsatt er tilgjengelige. Hvis annonsen ikke bekreftes blir den automatisk slettet etter en uke.

For at annonsene på Chrono24 skal være så aktuelle som mulig kontrollerer vi regelmessig at artiklene som averteres fortsatt er tilgjengelige. Hvis annonsen ikke bekreftes, blir den automatisk slettet etter en uke. Vi aktiverer gjerne annonsen på nytt. Ta i så fall kontakt med oss på kontaktskjemaet nedenfor.

Du kan forøvrig administrere annonsene dine i myChrono24-området. Der finner du all viktig informasjon på ett sted.
Annonsen vises på nett på Chrono24 i tre måneder. Hvis du ikke selger klokken i løpet av denne tiden, kan du forlenge annonsen med ytterligere tre måneder eller slette den. Vi trenger eventuelt bevis på at du fremdeles eier kokken for å kunne forlenge annonsen.
Hvis klokken ikke er solgt innen 6 måneder, får du annonsegebyret tilbake. Forutsetningene for dette er at klokken ble avertert online på Chrono24 i hele 6-måneders perioden, at den ikke ble solgt og at du fortsatt har klokken i din besittelse. Etter utløpet av 6-måneders perioden har du 4 uker på deg til å bevise at du fortsatt har klokken i din besittelse.
Hvis du ikke finner annonsen din på Chrono24, kan det skyldes én av følgende ting:
  1. Vi har ikke sjekket annonsen din ennå. Av sikkerhetsmessige grunner kontroller vi alle nye annonser manuelt. Dette tar som regel 1-2 virkedager.
  2. Sikkerhetsbildene er ikke korrekte. Oppdater disse i myChrono24-området.
  3. Hvis du har betalt ved bankoverføring, skjer aktiveringen kun etter at pengene er kommet inn på kontoen vår. Ved internasjonale overføringer kan dette ta flere dager.
  4. Brukerkontoen din er ikke aktivert ennå. Kontroller om du har klikket på lenken i aktiveringseposten og bekreftet brukerkontoen din.
Annonsen vises på nett på Chrono24 i tre måneder. Hvis du ikke selger klokken i løpet av denne tiden, kan du forlenge annonsen med ytterligere tre måneder eller slette den. Vi trenger eventuelt bevis på at du fremdeles eier kokken for å kunne forlenge annonsen.
Annonsen vises på nett på Chrono24 i tre måneder. Hvis du selger klokken utenfor plattformen i løpet av dette tidsrommet eller ikke vil selge klokken lenger, kan du til enhver tid slette annonsen på Chrono24-kontoen din.

Annonseveiviseren gjør det enkelt å opprette en annonse på Chrono24. Du trenger kun å oppgi klokkens referansenummer. Du kan også velge modell manuelt. Bare klikk på «Fortsett uten referansenummer». Du finner mer informasjon her: Vellykket salg på Chrono24

Som privatselger kan du legge ut inntil 10 annonser samtidig. Kommersielt salg av artikler er ikke tillatt for private selgere. Vi forbeholder oss derfor retten til å ikke publisere annonser fra private selgere hvis de ser ut som de er kommersielle.

Hvis du ønsker å selge klokker kommersielt på Chrono24, kan du registrere deg som forhandler. Mer informasjon finner du her.
Det er ingen spesielle vilkår for samlere. I dette tilfellet må hver klokke annonseres individuelt.
Private selgere kan selge tilbehør gratis på Chrono24.

For å opprette en annonse må du velge menypunktet «Selg klokke» og deretter «Selg tilbehør».
Du selger trygt via deponeringstjenesten på Chrono24. Det betyr at du først sender klokken når kjøperen har overført kjøpesummen til en sperret konto. Når kjøperen har mottatt artikkelen blir kjøpesummen overført.

I enkelte tilfeller er det mulig at en kjøper eller selger ikke kan bruke deponeringstjenesten i sitt land. I slike tilfeller betaler kjøperen deg direkte. Informer vedkommende om ønsket betalingsmåte, f.eks. bankoverføring eller PayPal.

Mer informasjon om salg ved bruk av deponeringstjenesten finner du her.
Hvis klokken ikke er solgt innen 6 måneder, får du annonsegebyret tilbake. Forutsetningene for dette er at klokken ble avertert online på Chrono24 i hele 6-måneders perioden, at den ikke ble solgt og at du fortsatt har klokken i din besittelse. Etter utløpet av 6-måneders perioden har du 4 uker på deg til å bevise at du fortsatt har klokken i din besittelse.
Det er helt gratis og uforpliktende å få et pristilbud.
Du finner et sporingsnummer på forsendelsesetiketten fra UPS. Denne kan du bruke til å finne aktuell forsendelsesstatus. Du kan også sende en e-post til hvis du har individuelle spørsmål.
Nei. Fraktkostnadene dekkes av oss.
Vi sender deg en forhåndsutfylt forsendelsesetikett fra UPS. Du må bare skrive den ut og lime den på pakken din. Du kan så helt enkelt få hentet forsendelsen på ønsket dato eller levere den til et UPS Access Point i nærheten av deg. Hentingen skjer innenfor et angitt tidsrom på minst 5 timer mellom kl. 10 og kl. 16. Vi betaler selvfølgelig tilleggskostnadene hvis pakkens vekt skulle overskride vekten som er angitt på forsendelsesetiketten. Pakk inn klokken fraktsikkert før transport: Dette fungerer best hvis du legger klokken og dokumentene i de tiltenkte rommene i esken og legger disse i en passende kartong. Her finner du en detaljert veiledning om frakt.
Hvis forsendelsen hentes av UPS eller leveres til et UPS Access Point, er pakken forsikret til sin fullstendige vareverdi. Denne tjenesten er gratis for deg. Du må heller ikke betale hvis klokken skulle sendes tilbake.
Når klokken selges med den originale boksen og de originale dokumentene fører dette til en høyere salgspris. Du kan imidlertid også selge klokken uten det nevnte tilbehøret.
Vi trenger bilder for å kunne bestemme klokkens nøyaktige verdi. Flere bilder gjør at vi kan foreta en mer nøyaktig vurdering av verdien.
Tilbudet vårt gjelder i 7 dager.
Hvis du inngår en avtale om kommisjonssalg av en klokke du allerede selger privat på Chrono24, deaktiverer vi denne annonsen.
Du kan enten annonsere klokkene dine selv eller så importerer vi dataene fra nettstedet ditt for deg. Du oppretter dine egne annonser i forhandlerområdet hvor du finner mange nyttige funksjoner til dette formålet. Uansett hvilken pakke du bestiller, kan du også publisere 16 bilder i annonsen din. Ved opprettelse av minst 50 annonser kan du også importere data fra nettstedet ditt. Dataene importeres automatisk fra nettstedet og oppdateres daglig.
Når du importerer data blir disse overført 1:1 fra nettstedet ditt. Endringer på nettstedet ditt vises dermed automatisk på Chrono24 etter neste import.

Når du legger inn data manuelt, endrer eller sletter du selv dine egne annonser i forhandlerområdet. Dette gjøres ved å velge «Endre/slette annonser» under «Mine annonser». Skriv inn de korresponderende endringene i skjemaet og avslutt med å lagre annonsen.
Du registrerer deg som profesjonell forhandler på Chrono24 med noen få trinn:
  1. Oppgi dine personlige opplysninger
  2. Oppgi betalingsinformasjon (kredittkort eller SEPA-debitering i Europa)
  3. Send inn verifiseringsdokumentene
Du kan nå legge inn de første annonsene. Før annonsene kan publiseres, må forhandlerkontoen din aktiveres av Chrono24. Vær oppmerksom på at aktiveringen først skjer etter at vi har sjekket opplysningene og dokumentene dine. I denne anledning trenger vi kopier av følgende dokumenter som du kan laste opp eller sende oss på e-post, faks eller med vanlig post:
  • Firmaattest eller utskrift fra Brønnøysundregisteret
  • Bevis på adresse i form av en telefonregning, strømregning, o.l.
Benytt deg av den gratis prøveperioden på 30 dager for å teste Chrono24 ordentlig og registrer deg nå.

Takk for interessen!

Du har spørsmål om Chrono24 som arbeidsgiver eller er interessert i en stilling i vårt selskap?
Da kan du ta en titt på jobbsiden vår. Her finner du våre kontaktopplysninger og åpne stillingstilbud: https://about.chrono24.com/jobs/

Vi beklager, men vi finner ikke et svar på forespørselen din under dette valgpunktet. Det kan derfor ta litt lengre tid før du får et svar.

For at vi skal hjelpe deg så raskt som mulig, ber vi deg om å sjekke om forespørselen din passer bedre med et annet valg.

Fant du ikke et svar på spørsmålet?

Ta kontakt med vår kundeservice.

Vedlegg

Følgende filformater er godkjent: .pdf, .png, .jpg, .gif og .tif. Maksimal filstørrelse: 32 MB.

Vi behandler kontaktinformasjonen din slik at vi kan besvare forespørselen din på best mulig måte. Mer informasjon om dette finner du i vår personvernerklæring.

Obligatorisk felt

Få mer informasjon

Finn svar på de vanligste spørsmålene om Chrono24.

Vis vanlige spørsmål

Bli kjent med oss

Ta en titt bak kulissene og lær mer om Chrono24.

Få mer informasjon