Kjøperbeskyttelse Ekthetsgaranti Hvorfor Chrono24? Norge  | NOK
Logg innLogg inn

Chrono24 Hjelp og FAQ

Bruk fritekstsøk til å få svar på spørsmålene dine raskt. Alternativt kan du ta direkte kontakt med oss.

Søk på Chrono24

Hvordan søker jeg etter en klokke på Chrono24?
På Chrono24 kan du enkelt finne drømmeklokken ved bruk av søkefeltet. Søkeresultatsiden gir deg også ulike filteralternativer.

Søkefeltet
Den enkleste og raskeste måten å søke på er ved bruk av søkefeltet. Søkebegrepet oppdateres automatisk og fullføres mens du skriver.

Søkeresultatside
Søkeresultatsiden gir deg ulike filteralternativer. Du kan filtrere etter produsent, modell, referanse eller tilgjengelighet. Søkeresultatlisten kan også sorteres etter relevans, pris eller annonsedato.

Ved å klikke på Lagre dette søket kan du opprette et automatisk søk slik at du blir varslet om nye annonser på e-post. Det valgte filteret blir automatisk lagret.
Hvordan filtrerer jeg søkeresultatene etter bestemte annonser?
Etter å ha søkt etter et produkt i søkefeltet, kan du avgrense søkeresultatet videre ved å bruke filtrene i resultatlisten. Du kan filtrere søket etter produsent, modell, tilstand eller materiale. Ved å klikke på mer får du opp flere filteralternativer. Du kan velge flere verdier for et filter på samme tid. Hvis du ønsker å deaktivere et filter, er det bare å fjerne de aktuelle avhukingsmerkene.

Ved bruk av valgfeltet øverst til høyre i listen kan du sortere resultatene. Velg mellom pris, annonsedato og relevans. Standardsorteringen kan du endre under Innstillinger i myChrono24-området.

Klokkekjøp

Jeg ønsker å kjøpe en bestemt klokke. Hva gjør jeg?
Det er to måter å kjøpe en klokke på via Chrono24:

Kjøp direkte på Chrono24:
Mange av klokkene kan bestilles direkte på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp. For å kjøpe en klokke via Chrono24, klikker du på den grønne knappen på tilbudssiden hvor det står «Kjøp»

.Mer informasjon om kjøp via Chrono24 finner du her:
Kontakt selgeren direkte:
Hvis forhandleren ikke tilbyr kjøp direkte på Chrono24, bør du bruke kontaktskjemaet (ved å trykke på knappen «Kontakt selger») eller ta kontakt med selgeren på telefon. Deretter avtaler du betingelsene for betaling og forsendelse direkte med selgeren.
Hvem er min kontraktspartner når jeg kjøper en klokke?
Din kontraktspartner er den respektive forhandleren eller private selgeren. Ved kjøp av klokker via Chrono24 vises vilkårene under kjøpsprosessen. Når du kjøper klokker direkte fra en forhandler er det viktig å være klar over forhandlerens vilkår.

Mer informasjon om kjøp via Chrono24 finner du her:
Hva bør jeg være oppmerksom på ved kjøp fra en privat selger?
Den sikreste måten å betale på ved kjøp fra en privat selger, er gjennom deponeringstjenesten på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er behjelpelig hvis noe ikke fungerer som avtalt.

Hvis den private selgeren ikke tilbyr deponeringstjenesten på Chrono24 som en betalingsmetode, råder vi deg til å gjennomføre kjøpet ved personlig overlevering på et trygt sted. Personlig overlevering i lokalene til en etablert klokkeforhandler, som samtidig kan kontrollere klokken, er den tryggeste måten i denne sammenheng. Mulige alternativer er betaling via PayPal eller ved bruk av en ekstern deponeringstjeneste. Vær oppmerksom på at kun private selgere som tilbyr deponeringstjenesten på Chrono24, kan kontrolleres av oss. Kontroller tilbudet og betingelsene nøye før du kjøper en klokke fra en privat selger.
Hvordan foregår kjøpsprosessen i detalj?
Det er to måter å kjøpe en klokke på via Chrono24:

Kjøp direkte på Chrono24:
Mange av klokkene kan bestilles direkte på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp. For å kjøpe en klokke via Chrono24, klikker du på den grønne knappen på tilbudssiden hvor det står «Kjøp»

.Mer informasjon om kjøp via Chrono24 finner du her:
Kontakt selgeren direkte:
Hvis selgeren ikke tilbyr kjøp direkte på Chrono24, bør du bruke kontaktskjemaet (ved å trykke på knappen «Kontakt selger») eller ta kontakt med selgeren av klokken på telefon. Deretter avtaler du betingelsene for betaling og forsendelse direkte med selgeren.

Merk: Kontraktspartneren er den respektive selgeren.
Hvordan kontakter jeg selgeren av en klokke?
For klokker som kan kjøpes på Chrono24, kan du bestille artikkelen ved å klikke på den grønne knappen hvor det står «Kjøp». Ved å klikke på «Kontakt selger» kan du stille selgeren generelle spørsmål om tilbudet.

For alle andre tilbud kan du ta kontakt med selgeren ved å klikke på knappen «Kontakt selger».

Selgeren mottar meldingen på e-post. Vi vet derfor ikke hvor lang tid det tar før selgeren leser eller svarer på meldingen. Alternativt kan du ta kontakt på telefon, hvis selgeren har oppgitt telefonnummeret sitt. Telefonnummeret finner du på tilbudssiden under fanen «Selger».

Mer informasjon om kjøp via Chrono24 finner du her:
Hvordan er salgsprisen til en klokke satt sammen?
Salgsprisen på en klokke består av ulike komponenter. Den første er klokkeprisen. Deretter kommer ekstrakostnader til emballasje, forsikring, frakt, mva. og importavgifter i tillegg. Hvor høye ekstrakostnadene er avhenger av om du bestiller klokken fra en forhandler lokalt eller i utlandet. Kontakt forhandleren for å få spesifikk informasjon.
Klokken tilbys av en forhandler i utlandet. Hva bør jeg være oppmerksom på ved et eventuelt kjøp, og hvilke gebyrer tilkommer?
Prisen som er oppgitt i annonsen er det selgeren tilbyr klokken for. I tillegg kan det tilkomme ekstrakostnader som toll, avgifter, frakt- og forsikringskostnader.

For å få total pris inkludert ekstrakostnader må du ta kontakt med selgeren av klokken. Selgeren kan også gi deg informasjon om tollformalitetene blir håndtert av speditøren. Hvis du ønsker informasjon om reglene som gjelder for ditt land, må du ta kontakt de lokale tollmyndighetene.

Klokkekjøpet er tollfritt innenfor EU. Når du importerer fra et tredjeland i EU, f.eks. fra USA, kommer det en lav tollavgift og importmoms i tillegg til prisen. Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for nøyaktig informasjon.
Hvilke betalingsmetoder er tilgjengelige?
Mange selgere tilbyr kjøp direkte på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto (betaling med kredittkort eller via bankoverføring) som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp.

Mer informasjon om kjøp via Chrono24 finner du her:
Hver forhandler bestemmer selv hvilke betalingsmetoder han eller hun tilbyr. Ta kontakt med selgeren direkte for å diskutere betalingsbetingelser. Noen ganger er betalingsmetodene oppgitt i annonseteksten.
Selgeren tilbyr kun forskuddsbetaling. Er det troverdig?
Når selgeren er en profesjonell forhandler:
Ja, mange profesjonelle forhandlere krever forskuddsbetaling. Vi legger stor vekt på at forhandlerne som er oppført på Chrono24 er troverdige. Forhandlernes identitet og seriøsitet kontrolleres nøye når de registrerer seg på Chrono24. Dette omfatter blant annet informasjon fra firmaattester og referanser fra andre forhandlere. Alternativt kan du avtale et personlig møte på et trygt sted for overlevering av klokken og betaling i kontanter. Vær oppmerksom på at Chrono24 ikke påtar seg ansvar for kjøpet.

Hvis selgeren er en privat selger:
Ved kjøp fra en privat selger er forskuddsbetaling ingen sikker metode. Hvis den private selgeren krever forskuddsbetaling og du absolutt ønsker å kjøpe klokken som tilbys, er det i din egen interesse å kontrollere selgerens og tilbudets kredibilitet. For eksempel kan du kreve referanser eller få tilsendt flere bilder av klokken eller personlige dokumenter. Alternativt er det mulig å gjennomføre betalingen ved personlig overlevering på et trygt sted eller bruk av en pålitelig deponeringstjeneste. Hvis du er i tvil om selgerens troverdighet, er det bedre å ikke kjøpe fra ham/henne.

Mange selgere tilbyr kjøp direkte på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp. Mer informasjon om kjøp via Chrono24 finner du her:
Kan jeg bruke en deponeringstjeneste for å gjennomføre kjøpet?
Mange selgere tilbyr kjøp direkte på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp. Mer informasjon om kjøp via Chrono24 finner du her:
Hvis selgeren ikke tilbyr kjøp direkte på Chrono24, bør du være oppmerksom på følgende:
Følgende deponeringstjenester er kun til informasjon og utgjør ingen anbefaling fra vår side: www.escrow.com og www.eco-treuhand.de. I ditt land kan det finnes andre anerkjente deponeringstjenester. Innhent informasjon på forhånd før du bestemmer deg for en deponeringstjeneste.

For å bruke en deponeringstjeneste må både kjøper og selger være enige om dette. Ved bruk av en deponeringstjeneste må all informasjon innhentes direkte fra tjenestetilbyderen. Ikke stol på e-poster som er videreformidlet fra selgeren.
Hva sier «Trusted Seller»-merket om en forhandler?
Forhandlernes identitet og seriøsitet kontrolleres nøye når de registrerer seg på Chrono24. Kun forhandlere som anses å være spesielt pålitelige og troverdige basert på vår erfaring og kundenes tilbakemeldinger godkjennes som en «Trusted Seller».

En Trusted Seller er en profesjonell klokkeforhandler og forplikter seg til i å overholde visse vilkår.Disse inkluderer blant annet at

  • informasjonen som forhandleren har oppgitt om seg selv og virksomheten på plattformen og til Chrono24 er sannferdig
  • forhandleren utelukkende selger originale varer fra pålitelige kilder
  • forhandleren gir en korrekt beskrivelse av varen sin og informerer om eventuelle mangler i den tilhørende beskrivelsen og bildene av varen
  • kundeforespørsler som er mottatt på e-post via Chrono24 besvares innen 5 virkedager.

Videre legges det stor vekt på gjennomføring av rettferdige forretningstransaksjoner. Ved eventuelle uoverensstemmelser skal forhandleren, i fellesskap med kunden, prøve å finne en løsning som er tilfredsstillende for begge parter. Et eventuelt brudd på ett eller flere av disse vilkårene kan føre til at forhandleren mister sin «Trusted Seller»-status, enten midlertidig eller permanent, og at han eller hun kan miste sitt Chrono24-medlemskap ved alvorlige overtredelser.
Hvordan får selgeren se e-postadressen min?
Av personvernhensyn skjuler vi e-postadressen til både kjøper og selger når kommunikasjonen skjer via systemet vårt. Når du tar kontakt med en selger, blir ikke din private e-postadresse videreformidlet, men automatisk anonymisert av systemet vårt.

Når du er blitt enig med selgeren, kan han eller hun be om kontaktinformasjonen din. Dette skjer ved at du mottar en e-post med en lenke til et skjema på nettstedet vårt hvor du kan legge inn detaljene dine.

Her kan du se et eksempel på en anonymisert e-postadresse:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
Hvorfor er e-postadressen til noen selgere anonymisert og andre ikke?
For selgere i enkelte land har vi nettopp innført et anonymt kommunikasjonssystem. Det er kun e-postadressene i disse landene som er kryptert. Vi holder på med å implementere kommunikasjonssystemet for alle land.

Privat salg av klokker på Chrono24

Hvordan averterer jeg en klokke?
Averter klokken ved å fylle ut vårt korte skjema:
  1. Beskriv klokken i detalj. Jo mer nøyaktig beskrivelsen din er, desto lettere finner potensielle kjøpere annonsen din.
  2. Legg til opptil 4 bilder av klokken fra ulike vinkler i annonsen. Hold kameraet klart. Under opprettelsen av annonsen vil du bli bedt om ta bilder av klokken med 2 forskjellige, oppgitt tidspunkter og deretter laste opp bildene som bevis på at du har klokken i din besittelse. Disse bildene blir også brukt i annonsen.
  3. Oppgi dine personlige opplysninger.
  4. Avslutningsvis vil du bli bedt om å kontrollere opplysningene dine en gang til og betale annonsegebyret.
Hva koster annonsen, og hvilke betalingsmåter er tilgjengelige?
For en privat klokkeannonse tar vi et gebyr på 2,85 % av prisen som er oppgitt i annonsen eller minimum 5 EUR. Du betaler maksimalt 299 EUR pr. annonse – uansett hvor høy prisen er. Hvis klokken ikke er solgt innen 6 måneder, refunderer vi hele gebyret. Du kan betale annonsegebyret med PayPal, kredittkort eller bankoverføring. Publiseringsdato: 10/2015.
Hvordan fungerer pengene-tilbake-garantien?
Hvis klokken ikke er solgt innen 6 måneder, får du annonsegebyret tilbake. Forutsetningene for dette er at klokken ble avertert online på Chrono24 i hele 6-måneders perioden, at den ikke ble solgt og at du fortsatt har klokken i din besittelse. Etter utløpet av 6-måneders perioden har du 4 uker på deg til å bevise at du fortsatt har klokken i din besittelse.
Hvordan endrer eller sletter jeg en privatannonse?
Du kan endre en privatannonse under «Mine annonser» i myChrono24-området. Annonsen endres eller slettes ved å klikke på den tilsvarende lenken. Hvis du ønsker å endre pris, produsent eller modell, må du ta kontakt på PrivateSeller@chrono24.com. Vær oppmerksom på at annonsen fjernes permanent når du sletter den.
Hvordan foregår salget i detalj?
Chrono24 er en nettbasert markedsplass som bringer klokkeelskere fra hele verden sammen. Med unntak av kjøpene som gjennomføres via deponeringstjenesten på Chrono24, er vi ikke involvert i selve salgsprosessen. Transaksjonen og enighet om forsendelses- og betalingsbetingelsene skjer direkte mellom selgeren og kjøperen.

Ønsker du å tilby betaling via deponeringstjenesten på Chrono24? Du finner mer informasjon her.
Hvilke betalingsmetoder kan jeg tilby hvis jeg har funnet en kjøper?
Som privat selger, har du mulighet til å tilby betaling via deponeringstjenesten på Chrono24. Med denne tjenesten skaper du tillit hos potensielle kjøpere og øker muligheten for salg. Teamet vårt hjelper deg gjerne ved salg av klokken din og er tilgjengelig til enhver tid. Deponeringstjenesten er forøvrig gratis for deg som selger. Ønsker du å tilby betaling via deponeringstjenesten på Chrono24? Du finner mer informasjon her.

Utover dette kan du f.eks. tilby følgende betalingsalternativer: Bankoverføring, PayPal eller en ekstern deponeringstjeneste. OBS! Ikke send artikkelen før du har mottatt betalingen og beløpet er godskrevet på kontoen din.

Hvis du er blitt enig med kjøperen om at betalingen skal gjøres via PayPal, trenger du e-postadressen til kjøperens PayPal-konto for å kunne sende en betalingsforespørsel. Du kan be om kjøperens kontaktinformasjon via et skjema på nettstedet vårt. Du finner en lenke til skjemaet i hver e-post du mottar fra kjøperen via systemet vårt samt i Messenger i myChrono24-området.

Du kan selvfølgelig også arrangere personlig overlevering til kjøperen dersom det er ønskelig. I dette tilfellet anbefaler vi å velge et beskyttet eller overvåket sted som f.eks. hos en gullsmed.
Kjøper Chrono24 klokker?
Chrono24 er en nettbasert markedsplass som bringer klokkeelskere fra hele verden sammen. Transaksjonen finner alltid sted mellom kjøper og selger. Vi verken selger, vurderer eller kontrollerer artiklene som er til salgs. Vi anbefaler deg å selge klokken ved å sette inn en privatannonse.
Hvorfor får ikke jeg som selger se e-postadressen til en interessert kjøper?
Av personvernhensyn skjuler vi e-postadressen til både kjøper og selger når kommunikasjonen skjer via systemet vårt. Alle e-postadresser blir automatisk anonymisert. På denne måten beskytter vi deg mot personer som prøver å utnytte plattformen til phishing eller andre svindelforsøk.

Hvis du er blitt enig med den interesserte kjøperen, kan du be om hans eller hennes kontaktinformasjon via et skjema på nettstedet vårt for å f.eks. få vite leveringsadressen eller sende en betalingsforespørsel via PayPal. Lenken til dette skjemaet er oppgitt i e-posten du mottar fra en interessert kjøper via systemet vårt.

Her kan du se et eksempel på en anonymisert e-postadresse:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
Hva er et referansenummer?
Referansenummeret viser til klokkemodellen eller modellvarianten og kan bestå av flere tall og bokstaver. Avhengig av produsent kan referansenummeret være oppgitt på bunnen av urkassen (må ikke forveksles med urkassenummeret), låsen på klokkeremmen eller en sjelden gang være inngravert på tallskiven. Referansenummeret skal uansett være oppgitt i papirene eller på kvitteringen til klokken. Hvis du ikke finner referansenummeret, kan du søke på Internett etter produsentens navn som angitt på tallskiven og sammenligne bildene med din klokke. Dette korte sammenligningssøket vil i de fleste tilfeller kunne hjelpe deg videre.

myChrono24

Hvorfor skal jeg registrere meg for myChrono24?

Eksklusive klokketilbud
Få tilgang til klokketilbud som kun er synlige for myChrono24-brukere. Bl.a. eksklusiv tilgang til annonser fra private tilbydere i de første dagene etter at annonsene er publisert.

Raskere resultater
myChrono24 overtar arbeidet for registrerte brukere. Du trenger ikke å oppgi et bekreftelsesmerke og vår automatiske fullføringsfunksjon gjør søket etter drømmeklokken enklere.

Alltid oppdatert
Ikke gå glipp av interessante klokketilbud med automatiske søk. Alt du trenger å gjøre er å lagre søket, og vi varsler deg så snart det dukker opp nye klokketilbud.

Behold oversikten
Med din personlige ønskeliste har du alltid oversikt over attraktive klokketilbud.

Enkel administrering av annonser
I myChrono24-området kan du sentralt og oversiktlig administrere annonsene dine.

Finn tilbake til interessante klokketilbud
myChrono24-kronografien registrerer automatisk de siste annonsene du har sett på. Dette gjør at du raskt finner igjen spennende klokketilbud.

Hvordan endrer eller sletter jeg en privatannonse?
Du kan endre en privatannonse under «Mine annonser» i myChrono24-området. Annonsen endres eller slettes ved å klikke på den tilsvarende lenken. Hvis du ønsker å endre pris, produsent eller modell, må du ta kontakt på PrivateSeller@chrono24.com. Vær oppmerksom på at annonsen fjernes permanent når du sletter den.
Hvordan endrer jeg personopplysningene mine?
Logg deg inn i myChrono24-området med e-postadresse (brukernavn) og passord. Under Mine opplysninger kan du endre og lagre personlig informasjon som navn, adresse, telefonnummer og passord. Under Innstillinger kan du tilpasse portal- og e-postinnstillingene og velge hvilket språk du vil motta e-post fra Chrono24 på. Du kan også abonnere på eller si opp abonnementet på nyhetsbrevet vårt.

Kommersielt salg av klokker

Hvordan registrerer jeg meg som en profesjonell forhandler?
Du registrerer deg som profesjonell forhandler på Chrono24 i noen få trinn:
  1. Oppgi dine personopplysninger
  2. Oppgi betalingsinformasjon (kredittkort eller SEPA-debitering i Tyskland)
  3. Send verifiseringsdokumenter
Deretter kan du legge inn de første annonsene. Før annonsene kan publiseres, må forhandlerkontoen din aktiveres av Chrono24. Vær oppmerksom på at aktiveringen kun skjer etter at informasjonen og dokumentene dine har blitt kontrollert. I denne anledning trenger vi kopier av følgende dokumenter som du enten kan laste opp eller sende oss på e-post, faks eller med vanlig post:
  • Firmaattest eller utskrift fra Brønnøysundregisteret
  • Bevis på adresse i form av en telefonregning, strømregning, o.l.
Benytt deg av den gratis prøveperioden på 30 dager for å teste Chrono24 grundig.
Hvilke prismodeller er tilgjengelig for profesjonelle forhandlere?
Chrono24 tilbyr forskjellige pakker for ulike behov. Pakkene varierer iht. antall annonser og antall bilder pr. annonse. I tillegg påvirker prismodellene annonseposisjonen på listen over søkeresultater og toppannonsene på Chrono24s nettsted. Du kan betale hver måned eller for et år i forveien. Du finner all nødvendig informasjon her.
Hvem kan bestille Premium-pakken, og hvilke fordeler gir den?
Kun forhandlere som har vært registrert på Chrono24 i minst ett år kan benytte seg av Premium-pakken. I tillegg må forhandleren være en Trusted Seller. Vilkårene for å oppnå «Trusted Seller»-status og få «Trusted Seller»-merket finner du her.

Premium-pakken tilbyr flere fordeler. Den øker annonsenes synlighet på nettsiden og i listen over søkeresultater, og du har også mulighet til å vise flere bilder. I tillegg merkes alle annonsene dine med Premium Seller-symbolet. Toppannonsene dine merkes med TOPP-annonse i listen over søkeresultater. På annonsesiden får interesserte kjøpere kun vist dine klokkeannonser under «Disse klokkene kan kanskje også være av interesse for deg». I tillegg kan du benytte deg av reklamefrie annonser, fordi det ikke reklameres for andre forhandlere i nærheten av dine annonser.
Hvordan oppretter jeg annonser?
Du kan enten legge inn informasjonen om klokken selv eller importere data fra nettstedet ditt.

Hvis du ønsker å gjøre det selv, gjør du det i forhandlerområdet. ved å fylle ut skjemaet Ny annonse. Spørreskjemaet vårt lar deg raskt gi en fullstendig beskrivelse av klokken. Du kan legge til mellom 6 og 16 bilder pr. annonse avhengig av pakken du har valgt.

Ved opprettelse av min. 25 annonser og med PRO-oppføring kan du importere data fra nettstedet ditt. Dataene importeres automatisk fra nettstedet og oppdateres daglig.
Hvorfor får ikke jeg som selger se e-postadressen til en interessert kjøper?
Av personvernhensyn skjuler vi e-postadressen til både kjøper og selger når kommunikasjonen skjer via systemet vårt. Alle e-postadresser blir automatisk anonymisert. På denne måten beskytter vi deg mot personer som prøver å utnytte plattformen til phishing eller andre svindelforsøk.

Hvis du er blitt enig med den interesserte kjøperen, kan du be om hans eller hennes kontaktinformasjon via et skjema på nettstedet vårt for å f.eks. få vite leveringsadressen eller sende en betalingsforespørsel via PayPal. Lenken til dette skjemaet er oppgitt i e-posten du mottar fra en interessert kjøper via systemet vårt.

Her kan du se et eksempel på en anonymisert e-postadresse:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

Chrono24 kjøperbeskyttelse

Hva er Chrono24s kjøperbeskyttelse?
Med Chrono24s kjøperbeskyttelse får du fortsatt støtte etter at du har bestilt en klokke på Chrono24. Når noe, en sjelden gang, ikke går som planlagt, er vi der for å hjelpe deg. Vi hjelper deg med å finne en tilfredsstillende løsning sammen med forhandleren. Alt du trenger å gjøre er å ta kontakt med oss innen 14 dager etter at du har mottatt klokken ().
Når gjelder Chrono24s kjøperbeskyttelse?
Du kan alltid bruke Chrono24s kjøperbeskyttelse når du har bestilt en klokke fra en forhandler på Chrono24. Bestillingen må riktignok gjøres formelt via systemet til Chrono24. Eventuelle kjøp som avtales og gjøres opp direkte med selgeren (f.eks. på telefon, e-post, via Messenger eller i person) dekkes ikke av kjøperbeskyttelsen.

Vær oppmerksom på at kjøp fra private selgere ikke dekkes av Chrono24s kjøperbeskyttelse.
Hvor lenge gjelder Chrono24s kjøperbeskyttelse?
For å rapportere et problem, må du ta kontakt med oss senest innen 14 dager etter at du mottok klokken og oppgi bestillingsnummeret ditt ().

Spørsmål om Trusted Checkout

Kjøp

Når er det mulig å foreta et kjøp med Trusted Checkout?
Du finner Trusted Checkout-tilbud i søkeresultatene og på tilbudssidene med det grønne Trusted Checkout-symbolet.
Må jeg registrere meg på Chrono24 før jeg kjøper klokken?
Ja. Dette gjør at vi hjelpe deg på best mulig måte dersom du har spørsmål, samt at du kan holde deg oppdatert om siste status på bestillingen.
Hvordan kontakter jeg forhandleren direkte?
Ved spørsmål om produkter kan du ta kontakt med forhandleren ved bruk av kontaktinformasjonen som er oppgitt. Vårt supportteam svarer gjerne på spørsmål om Trusted Checkout-bestillinger på telefon (+1 646-887-3560) eller e-post ().
Hvor mye koster Trusted Checkout?
Trusted Checkout-tjenesten er gratis.

Betaling

Hvordan betaler jeg for et produkt?
Du kan betale med kredittkort (VISA eller MasterCard) eller via bankoverføring. Hvilke betalingsmåter som er tilgjengelige for et produkt vises på tilbudssiden.

For gjennomføring av betalinger samarbeider vi med betalingstjenesten Mangopay. Mangopay er en betalingstjeneste som har spesialisert seg på nettbaserte markedsplasser og er forbundet med franske Bank Credit Mutuel Arkea.

Forsendelse

Hvor raskt er produktet tilgjengelig?
Produktet som tilbys via Trusted Checkout er som regel umiddelbart tilgjengelig eller i løpet av kort tid. Nøyaktig informasjon finner du på de respektive tilbudssidene.
Hvor lang tid tar forsendelsen og hvor mye koster den?
Ved en kjøpsforespørsel
Etter at du har sendt en kjøpsforespørsel vil forhandleren sende deg et tilbud som inkluderer leveringstid og fraktkostnader.

Ved «Kjøp nå»
Ved «Kjøp nå» vises tilgjengelighet og fraktkostnader på tilbudssiden.
Med hvilken pakketjeneste sendes produktet?
Vanligvis bestemmer forhandleren hvilken pakketjeneste han eller hun ønsker å bruke for å sende produktet. Du ser hvilken pakketjeneste som er brukt i leveringsbekreftelsen.
Kan jeg spore forsendelsen?
Vi informerer deg så snart produktet er sendt og sender deg sporingsinformasjonen på e-post, hvis den er tilgjengelig.
Er jeg forsikret mot skader under transport eller tyveri?
Trusted Checkout-bestillinger sendes alltid forsikret, med mindre du har avtalt noe annet med forhandleren.
Hvilken forsikringsverdi brukes ved forsendelse av produktet?
Vanligvis blir produktet forsikret for sin fulle verdi.

Garanti

Har jeg spesielle garantikrav ved kjøp via Trusted Checkout?
Ved kjøp via Trusted Checkout gjelder garantibestemmelsene som er pålagt ved lov. Det gis ingen ytterligere garantikrav.

Retur

Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å returnere et produkt?
Ta kontakt med vårt supportteam på telefon (+1 646-887-3560) eller e-post () for å bekrefte returen.
Hvordan kansellerer jeg bestillingen min?
Kontakt supportteamet vårt på telefon (+1 646-887-3560) eller e-post () innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Vi dokumenterer og bekrefter rettidig mottak av kanselleringen og fortsetter kanselleringsprosessen.
Hvem dekker kostnadene for returen?
Du må selv dekke de direkte kostnadene for returen. Vær oppmerksom på at fraktkostnaden kan være på opptil EUR 250 på grunn av forsikringen. Ved spørsmål hjelper vårt supportteam deg på telefon (+1 646-887-3560) eller e-post ().
Er opplysningene mine hos Chrono24 sikre?
Ja. Vi bruker den nyeste sikkerhetsteknologien for å beskytte dine personlige opplysninger mot manipulasjon, delvis eller fullstendig tap og uautorisert tilgang. Du finner mer informasjon i vår personvernerklæring.
Blir opplysningene videreformidlet til en tredjepart?
Vi bruker personligopplysningene dine utelukkende til å behandle bestillingene eller forespørslene dine. Vi videreformidler ikke personopplysningene dine til tredjeparter som ikke er involvert. Du finner mer informasjon i vår personvernerklæring.
Søket ditt ga ingen resultater