Chrono24 Hjelp og FAQ

Bruk fritekstsøk til å få svar på spørsmålene dine raskt. Alternativt kan du ta direkte kontakt med oss.

På Chrono24 kan du enkelt finne drømmeklokken ved bruk av søkefeltet. Siden med søkeresultatene gir deg også ulike filteralternativer.

Søkefelt
Søkefeltet er den enkleste måten du kan finne en klokke på fordi du automatisk mottar søkeforslag mens du skriver.

Søkeresultatside
Siden med søkeresultater gir deg ulike filtermuligheter: Du kan filtrere etter merke, modell, referansenummer eller tilgjengelighet. Du kan også sortere søkeresultatene etter pris, annonsedato, relevans og popularitet.

Ved å klikke påLagre dette søket kan du opprette et automatisk søk og bli varslet om nye annonser på e-post. Samtidig lagres de valgte filtrene automatisk.
Etter å ha søkt etter en artikkel i søkefeltet, kan du avgrense søkeresultatet videre ved å bruke filtrene i resultatlisten. Du kan filtrere søket etter merke, modell, tilstand eller materiale. Ved å klikke på mer får du opp flere filteralternativer. Du kan velge flere alternativer i hver filterkategori samtidig. Hvis du ønsker å deaktivere et filter igjen, er det bare å fjerne de aktuelle avhukingsmerkene.

Ved bruk av valgfeltet øverst til høyre i listen kan du sortere resultatene: Velg mellom pris, annonsedato, relevans og popularitet. Standardsorteringen kan du endre under Innstillinger i myChrono24-området.
Referansenummeret til en luksusklokke gir en klar identifisering av klokkemodellen. Noen klokkeprodusenter (f.eks. Breitling) bruker også denne for å definere den nøyaktige klokketypen (f.eks. klokkerem, låstype, osv.).

Kjøpe klokker

Generelt

Det er to måter å kjøpe en klokke på via Chrono24:

Kjøp direkte på Chrono24:
Mange av klokkene kan kjøpes direkte på Chrono24. Klikk på den grønne knappen på annonsesiden hvor det står «Kjøp». I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er tilgjengelig til enhver tid ved kjøp av klokker og sørger for at kjøpet gjennomføres uten problemer.

Mer informasjon om kjøp via Chrono24 finner du her:
Kontakt selgeren direkte:
Hvis selgeren ikke tilbyr kjøp direkte på Chrono24, bør du ta kontakt ved å trykke på knappen «Kontakt selger» eller ringe vedkommende på telefon. Betingelsene for betaling og forsendelse avtales deretter direkte med selgeren.

Merk: Kontraktspartneren er den respektive selgeren.
Salgsprisen til en klokke består av ulike komponenter. For det første er prisen på selve klokken relevant. Deretter kommer ekstrakostnader til emballasje, forsikring, frakt, merverdi- og importavgifter. Hvor høye ekstrakostnadene er avhenger av om du bestiller klokken fra en selger lokalt eller i utlandet. Ta kontakt med selgeren for detaljert informasjon.
Ja. Dette gjør at vi kan hjelpe deg på best mulig måte dersom du har spørsmål, samt at du kan holde deg oppdatert om siste status på bestillingen.
Din kontraktspartner er den respektive forhandleren eller private selgeren. Ved kjøp av klokker via Chrono24 vises vilkårene under kjøpsprosessen. Hvis du kjøper klokken direkte fra en forhandler, må du være oppmerksom på forhandlerens relevante vilkår og betingelser.

Mer informasjon om kjøp via Chrono24 finner du her:
For øyeblikket kan du betale med kredittkort (VISA, MasterCard eller American Express), Affirm (kun i USA for øyeblikket) eller via bankoverføring. Hvilke betalingsalterantiver som er tilgjengelige for en artikkel vises på annonsesiden.

For gjennomføring av betalinger samarbeider vi med betalingstjenesten Mangopay. Mangopay er en betalingstjeneste som har spesialisert seg på nettbaserte markedsplasser og er forbundet med franske Bank Credit Mutuel Arkea.
Hvis en selger ikke svarer innen rimelig tid, kan det være flere grunner til dette. Chrono24 er en internasjonal nettplattform med selgere fra forskjellige land. Mange av disse forhandlerne er stengt på nasjonale helligdager og i ferier. Og ved økt etterspørsel kan det hende at det tar litt tid før henvendelsene besvares. Husk å kontakte selgeren på et av språkene som er oppført ved siden av kontaktskjemaet, og gi dem tid til å svare på meldingene dine.
Du kan rapportere en mistenkelig artikkel direkte i annonsen. Lenken Meld annonse finner du i alle annonser. Gi en nøyaktig beskrivelse av hva mistanken er basert på. Vi vil deretter sjekke meldingen din og foreta nødvendige tiltak ved behov.
I henhold til Chrono24s uinnskrenkede retningslinjer er det ikke tillatt å tilby forfalskninger på Chrono24. Vi kontrollerer alle kommersielle forhandlere og de fleste av dem har tilbudt luksusklokker på Chrono24 i mange år. Trusted Seller-merket er en ekstra indikasjon på hvor seriøs en forhandler er. Hvis en forhandler beviselig tilbyr en kopi, blir vedkommende sperret av oss.

For å være på den sikre siden, bør du finne ut om den faktiske markedsverdien før du kjøper drømmeklokken. Rolex, Breitling og andre luksusmerker selges vanligvis ikke for et par hundre euro. Generelt er det slik at hvis et tilbud høres for godt ut til å være sant eller hvis du er i tvil om klokken er ekte, bør du heller avstå fra å kjøpe den. Rapporter i stedet mistankene dine til oss ved å bruke lenken «Meld annonse" direkte i annonsen.

Vær oppmerksom på at autentiske merkeklokker noen ganger utstyres med reservedeler under en reparasjon som ikke 100 % tilsvarer originaldelene som opprinnelig ble montert i denne modellen. Noen ganger er det mangel på reservedeler, spesielt for vintageklokker. I dette tilfellet er forhandleren forpliktet til å informere om at delene er skiftet ut.
Avvikles salget direkte via Chrono24, kan du bestille klokken du ønsker ved å trykke på den grønne «Kjøp»-knappen. Via «Kontakt selger» har du mulighet til å stille dine spørsmål om annonsen. Du kan også sende et prisforslag til flere selgere ved å klikke på "Foreslå pris"-knappen. Hvis "Spørsmål om annonsen"-knappen er tilgjengelig, er svarene på spørsmålene dine offentlig synlige for alle Chrono24-brukere.

Selgeren mottar alltid meldingen din på e-post. Vi viser deg gjennomsnittlig responstid. Vi kan dessverre ikke gi noen nøyaktig informasjon om når meldingen vil bli lest eller besvart.

Ytterligere informasjon om behandling via Chrono24 finner du her:

Artiklene er som regel tilgjengelige med en gang eller i løpet av kort tid. Nøyaktig informasjon finner du på de respektive annonsesidene.

Utsendelse

I mange av annonsene fra kommersielle forhandlere kan du allerede finne informasjon om leveringstider og fraktkostnader. Private selgere sender deg alltid et tilbud med denne informasjonen.
Vanligvis bestemmer forhandleren hvilken fraktleverandør som brukes til å sende artikkelen. Hvilken fraktleverandør som er brukt er oppgitt i leveringsbekreftelsen.
Vi informerer deg så snart artikkelen er sendt og sender deg sporingsinformasjonen på e-post – hvis den er tilgjengelig.
Så fremt du ikke har avtalt noe annet med forhandleren, er alle forsendelser av klokker som er kjøpt med Chrono24 kjøperbeskyttelse, forsikret til full verdi - også fra utlandet. Kjøper du klokken fra en privatperson, bør du avtale detaljene rundt forsendelsen direkte med selgeren.
Vanligvis forsikres artikkelen for sin fulle verdi.

Kjøp fra private selgere

Den sikreste måten å betale på ved kjøp fra en privat selger, er gjennom deponeringstjenesten på Chrono24. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Chrono24s supportteam er behjelpelig hvis noe ikke fungerer som avtalt.

Hvis den private selgeren ikke tilbyr deponeringstjenesten på Chrono24 som et betalingsalternativ, råder vi deg til å gjennomføre kjøpet ved personlig overlevering på et trygt sted. Den tryggeste måten i denne sammenheng er å foreta overleveringen i lokalene til en etablert klokkeforhandler, som samtidig kan kontrollere klokken. Mulige alternativer er betaling via PayPal eller ved bruk av en ekstern deponeringstjeneste.

Kjøp fra en profesjonell forhandler

En garanti er en frivillig tilleggstjeneste levert av forhandleren eller produsenten, som garanterer ubetinget kompensasjon. Garantien gjelder vanligvis for funksjonaliteten til visse deler av eller hele klokken over en på forhånd definert periode.

Nettforhandlere gir også noen ganger garantier for visse tjenester. Finn ut på forhånd hvilke garantier som dekkes av forhandleren og hvor lenge de er gyldige. Etter kjøpet må du forsikre deg om at garantikortet er datert og stemplet eller signert, og at kvitteringen stemmer overens med garantikortet. Hvis ikke kan det hende at garantikortet ikke aksepteres.
Forhandlernes identitet og seriøsitet kontrolleres nøye når de registrerer seg på Chrono24. Dette omfatter blant annet firmaattester og referanser fra andre forhandlere. Tilbakemeldinger fra kundene brukes også i vurderingen.
Klokkeforhandlere har muligheten til å anbefale andre forhandlere til brukerne av Chrono24. Det er kun tillatt å gi maksimalt ti anbefalinger. I tillegg er det kun «Trusted Seller»-forhandlere som kan anbefale andre og selv motta anbefalinger.

Kjøp av klokker fra utlandet

Prisen som er oppgitt i annonsen er det selgeren tilbyr klokken for. I tillegg kan det tilkomme ekstrakostnader som toll, avgifter, frakt- og forsikringskostnader.

For en eksakt pris, inkludert kostnadene som inngår, må du ta kontakt med selgeren av klokken. Selgeren kan også gi deg informasjon om tollklareringen håndteres av fraktleverandøren. Hvis du ønsker informasjon om reglene som gjelder for ditt land må du ta kontakt de lokale tollmyndighetene.

Klokkekjøpet er tollfritt innenfor EU. Når du importerer fra et tredjeland utenfor EU, f.eks. USA, tilkommer en lav tollavgift og innførselsmerverdiavgiften i tillegg til prisen. Ta kontakt med de lokale tollmyndighetene for nøyaktig informasjon.
Ved import av varer kan det bli ilagt tollavgifter og innførselsmerverdiavgift. Disse samles inn av de ansvarlige tollmyndighetene og må betales med en gang varen når mottakerlandet. Ta kontakt med tollvesenet for mer detaljert informasjon.
Avgiftene og merverdiavgiften samles inn av de ansvarlige tollmyndighetene og skal betales så snart varen ankommer mottakerlandet. I de fleste tilfellene betaler du gjeldende avgifter og merverdiavgift direkte til fraktleverandøren ved levering.

Betaling

De fleste annonsene tilbyr betaling via Chrono24s deponeringstjeneste. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette pengene inn på en sperret konto (betaling med kredittkort eller via bankoverføring) som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp.

Mer informasjon om betaling via Chrono24 finner du her:
Hvis du ikke gjennomfører kjøpet via Chrono24s deponeringstjeneste, ber vi deg ta kontakt med selgeren direkte for å diskutere betalingsdetaljene.
I utgangspunktet anbefaler vi kjøp og salg via Chrono24s sikre deponeringstjeneste. Hvis dette ikke er mulig, kan du stole på forhandlerne våre. Vi kontrollerer nøye identiteten og seriøsiteten til alle aktuelle forhandlere som en del av registreringsprosessen, f.eks. basert på handelslisens og referanser fra andre forhandlere. Så hvis en kommersiell forhandler tilbyr forskuddsbetaling via bankoverføring, er det helt pålitelig.

Ved kjøp fra privatperson er forhåndsbetaling ikke en sikker metode. Hvis den private selgeren insisterer på denne betalingsmåten, og du absolutt ønsker å kjøpe klokken, bør du sjekke troverdigheten til selgeren og tilbudet. Du kan for eksempel be om referanser eller få tilsendt flere bilder av klokken eller personlige dokumenter. Et mulig alternativ til forhåndsbetaling er å bruke en ekstern deponeringstjeneste. Hvis du er usikker på om selgeren er seriøs, er det bedre å droppe kjøpet.

Mange selgere tilbyr ordrebehandling via Chrono24s deponeringstjeneste. Da betaler du pengene inn på vår deponeringskonto, der de står trygt til du har mottatt klokken og kan overbevise deg selv om kvaliteten. Vår kundeservice hjelper deg gjerne og sørger for smidig kjøp. Du finner ytterligere informasjon om Chrono24s deponeringstjeneste her:

Vi anbefaler deg å bruke Chrono24s deponeringstjeneste for sikker betaling. Vær oppmerksom på følgende når du betaler med kredittkort eller PayPal:

Du kan selv bidra til mer sikkerhet ved å følge visse sikkerhetsregler når du betaler med kredittkort på nett. Kontroller at du bruker en kryptert tilkobling. Dette er angitt ved https og hengelåsen i adressefeltet i nettleseren din. Kontroller kredittkortutskriften din regelmessig. Mange kredittkortleverandører har en Zero-Liability-Policy (ansvarsfraskrivelse), bortsett fra ved uaktsomhet. Dette betyr at kunden ikke er ansvarlig i tilfelle misbruk. Hvis det er foretatt uautoriserte betalinger med kredittkortet ditt, må du kontakte kredittkortleverandøren så raskt som mulig. Kontakt PayPal direkte for mer informasjon og betingelser for kjøpet. Vær også oppmerksom på at hvis du betaler til «venner og familie», kan du ikke benytte deg av PayPals kjøperbeskyttelse, og vi kan ikke støtte deg i dette tilfellet.
De fleste annonsene tilbyr betaling via Chrono24s deponeringstjeneste. I slike tilfeller betaler du for klokken ved å sette inn pengene på en sperret konto som først frigis når du har mottatt klokken. Teamet hos Chrono24 er alltid tilgjengelig og sørger for et problemfritt kjøp. Mer informasjon om betaling via Chrono24s deponeringstjeneste finner du her:
Hvis det ikke er mulig å betale via Chrono24s deponeringstjeneste, bør du være oppmerksom på følgende:

Det kan finnes andre anerkjente deponeringstjenester i det landet du bor. Innhent informasjon på forhånd før du bestemmer deg for en deponeringstjeneste.

For å bruke en deponeringstjeneste må både kjøper og selger være enige om dette. Ved bruk av en deponeringstjeneste må all informasjon innhentes direkte fra tjenestetilbyderen. Ikke stol på e-poster som er videreformidlet fra selgeren.

Retur

Før du kjøper en klokke, bør du finne ut hvilke returbetingelser forhandleren tilbyr. Noen forhandlere godtar kun retur av klokken hvis klistremerket og emballasjen er uåpnet og i originalstand. Av hensyn til dine egne interesser bør klokken kun returneres forsikret og den angitte returfristen overholdes. Vi anbefaler at du tar kontakt med selgeren før du returnerer klokken for å avklare den nøyaktige prosedyren.
Dersom du har betalt via vår deponeringstjeneste og ønsker å benytte deg av angreretten, må du ringe +49 721 96693-920 eller sende e-post til vår kundeservice innen 14 dager. Vi dokumenterer og bekrefter at vi har mottatt ditt ønske om å angre innen fristen, og starter den videre prosessen og vil holde deg informert.

Dersom du betalte direkte til forhandleren eller den private selgeren, må du ta kontakt med han direkte for å avtale returen.

Vær oppmerksom på at lovfestet angrerett eller retur ikke gjelder når du kjøper fra en privat selger.
Ved bruk av angreretten må du selv dekke de direkte kostnadene for returen. Vær oppmerksom på at fraktkostnaden kan være på opptil EUR 250 på grunn av forsikringen.

Kjøperbeskyttelse

For å rapportere et problem, må du ta kontakt med vårt supportteam senest innen 14 dager etter at du mottok klokken og oppgi bestillingsnummeret ditt.
Chrono24s kjøperbeskyttelse inneholder ulike sikkerhetstjenester. Dette innebærer en omfangsrik forsikring for deg fra bestilling til en eventuell retur av klokken:

  • Betaling via deponeringstjeneste
  • Ekthetsgaranti
  • 14 dager lovfestet angrerett
  • Strenge retningslinjer for forhandlere
  • Forsikret forsendelse
  • Kvalitet og sikkerhetsteam


Mer informasjon om Chrono24s kjøperbeskyttelse finner du på https://www.chrono24.de/about-us.htm.
Chrono24s kjøperbeskyttelse er i prinsippet gratis. Kun dersom du betaler med American Express (Amex), vil det legges til en ekstra avgift, ettersom denne betalingsmåten er veldig dyr for oss. Størrelsen på det enkelte gebyret vises i god tid under kjøpsprosessen når du får opp de tilgjengelige betalingsalternativene.
Du kan alltid bruke Chrono24s kjøperbeskyttelse når du har bestilt en klokke fra en forhandler på Chrono24. Bestillingen må riktignok gjøres på systemet til Chrono24. Selv om du ikke har betalt klokken via deponeringstjeneste, kan du aktivere kjøperbeskyttelsen i etterkant.

Vær oppmerksom på at kjøp fra privatpersoner ikke dekkes av Chrono24 kjøperbeskyttelse.
Ved kjøp med kjøperbeskyttelse gjelder kun de rettighetene til reklamasjonsrett som er pålagt ved lov. Det gis ingen ytterligere angrerett- eller garantikrav.
Hvis du har kjøpt klokken med kjøperbeskyttelse, mottar du hele kjøpesummen samt allerede betalte fraktkostnader ved en retur.

Vi gjør oppmerksom på at du selv må betale fraktkostnadene for returen. På grunn av forsikringen kan disse være på inntil 250 EUR. I tillegg må du selv sørge for å få refundert importavgiftene ved respektive tollkontor.
Trusted Checkout var det tidligere navnet på Chrono24 kjøperbeskyttelse. Vi har endret navnet, slik at det blir enklere for kundene våre å forstå hva denne tjenesten innebærer. Du vil selvfølgelig fortsatt dra nytte av de kjente og mange andre fordelene.

Chrono24 kjøperbeskyttelse gir deg følgende sikkerhetstjenester:
  • Betaling via deponeringstjeneste
  • Ekthetsgaranti
  • 14 dager lovfestet angrerett
  • Strenge retningslinjer for forhandlere
  • Forsikret forsendelse
  • Kvalitet og sikkerhetsteam

Mer informasjon om Chrono24s kjøperbeskyttelse finner du på Kjøperbeskyttelse

myChrono24

Generelt

Kom nærmere verdenen for luksusklokker når du registrerer deg: Kommuniser raskt og sikkert med selgere og bruk de forskjellige mulighetene som ditt personlige område byr på. Alle funksjonene fremgår klart, slik at du har full oversikt over alle dataene dine på ett sted.

Kjøp raskt og trygt

Med myChrono24 har du muligheten til å kjøpe drømmeklokken raskt og trygt fra den forhandleren du ønsker. Forhandleren kan svare direkte på alle spørsmål du måtte ha.

Hold oversikten

Med myChrono24 kan du legge til annonser på ønskelisten din og finne dem raskt igjen. Lagre søket og hold deg oppdatert til enhver tid. Takket være myChrono24 vil du ikke gå glipp av noen spennende tilbud, fordi vi varsler deg så snart det kommer nye annonser.

Enkel opprettelse og administrering av annonser

Med Chrono24 kan du ikke bare kjøpe klokker, men også selge dem på en veldig enkel måte. Med myChrono24 kan du raskt og enkelt opprette en annonse og med noen enkle trinn presentere den på plattformen vår.

Mer informasjon: https://www.chrono24.no/info/mychrono24.htm
Logg deg inn på myChrono24-området med e-postadresse (brukernavn) og passord. Under «Profil» kan du endre og lagre personlig informasjon som navn, adresse, telefonnummer og passord. Under Innstillinger kan du tilpasse portal- og e-postinnstillingene og velge hvilket språk du vil motta e-post fra Chrono24 på. Du kan også abonnere på eller si opp abonnementet på nyhetsbrevet vårt.
Du kan endre passordet ditt under Profil i myChrono24-området. Ved å klikke på Endre passord nederst på siden blir du bedt om å oppgi det gamle og nye passordet. Hvis du har glemt passordet, klikker du på «Glemt passord». Oppgi e-postadressen din og klikk deretter på «Tilbakestille passord». Du vil nå motta en e-post med instruksjoner om hvordan du endrer passordet.
For å gjøre dette må du klikke på menypunktet «Slett brukerkonto» under «Profil» i myChrono24-området. Vær oppmerksom på at din ønskeliste, Watch Collection, lagrede søk og alle egne annonser også blir slettet.
Ja. Du kan enkelt og sikkert lese og svare på meldinger fra selgere og kjøpere på Chrono24. For å bruke meldingstjenesten må du være logget inn på ditt personlige område. Du har tilgang til meldingene dine både på Chrono24s nettsted og via mobilappen.
Sikkerhet og beskyttelse

Du kan bruke meldingene til å gjennomføre bestillinger og betalinger på en sikker måte. Du trenger ikke å gi kjøpere eller selgere en e-postadresse eller et telefonnummer og kan derfor kommunisere med tredjeparter uten å vise noen opplysninger. Dine opplysninger og meldinger er trygge hos oss.

Kommuniser effektivt

På Chrono24 kan du sende meldinger direkte, raskt og enkelt. Det er ikke nødvendig å bruke et ekstra e-postprogram eller andre meldingstjenester.

Kommuniser over hele verden

Du kan få meldinger skrevet på andre språk enkelt oversatt til språket ditt ved å klikke på «Oversett». Denne knappen finner du under hver melding.

Oversikt

Du har enkel oversikt over meldingene dine. Du kan se og administrere både pågående og tidligere kommunikasjon med kjøpere og selgere. I tillegg kan du alltid se den aktuelle statusen for henvendelser og bestillinger. For din beskyttelse finner du din tidligere kommunikasjon her – dersom det skulle oppstå uoverensstemmelser mellom kjøper og selger.

Søppelpostfilter

Vi gjenkjenner useriøse meldinger og beskytter deg mot dem: Ved bruk av meldingsverktøyet på Chrono24, skanner og analyserer vi meldingene du sender både automatisk og manuelt. Formålet med det er å

  • forebygge svindel
  • avdekke rettsstridige handlinger og brudd på våre generelle forretningsvilkår
  • optimalisere kommunikasjon og kundeoppfølging.
  • Ja. Du kan legge til et vedlegg ved å klikke på bindersikonet. Filstørrelsen kan maksimalt være på 60 MB. Godkjente formater er: pdf, txt, eml, mp4, mov, rtf, m4v, csv, wmv, doc, docx, xls, zip, odt, pages, rar, ppt, pptx, ods, jpg, jpeg, png og gif.
    Du kan selv administrere og arkivere meldingene du sender og mottar. Du kan også be oss om å slette dem på forespørsel.
    Nei. Meldinger som allerede er sendt kan ikke trekkes tilbake.
    Ja. Meldinger kan filtreres etter «Ulest», «Ubesvart» og «Arkivert». Du kan også søke etter meldinger ved bruk nøkkelord eller priser.

    Logg inn med Google/Apple

    For å registrere deg eller logge inn på Chrono24 har du følgende alternativer:

    1. Du oppretter en ny Chrono24-konto med e-postadresse og et passord. Deretter kan du logge deg inn med dette.
    2. Du registrerer deg eller logger deg inn via en tredjepart – dvs. via Google eller Apple. I dette tilfellet skjer autentisering via din Google-pålogging eller Apple-ID. Du trenger ikke et nytt passord til Chrono24-kontoen din, og du kan logge deg inn raskt og enkelt i fremtiden.
    Merk: Når du registrerer deg med Apple-ID, må du være oppmerksom på den spesielle funksjonen "Skjul e-postadresse".
    Uansett hvordan du registrerte deg hos Chrono24 – med e-postadresse og passord eller med din Google- eller Apple-Login – kan du enkelt endre e-postadressen din i myChrono24-området ditt under "Profil". Dersom du endrer E-postadressen din, vil dette ikke påvirke din Google- eller Apple-login. Denne bruker du fremdeles på samme måte som før.
    Har du kanskje opprettet Chrono24-kontoen din med en annen e-postadresse enn den du brukte til å logge på med Google eller Apple? Hvis ja, kan du gjøre som følger:
    1. Slett Chrono24-kontoen som du nettopp opprettet via Google-pålogging eller Apple-ID. For å gjøre dette må du klikke på «Slett brukerkonto» under «Profil» i myChrono24-området.
    2. Start registreringsprosessen med Google eller Apple på nytt. Når du blir spurt om du allerede har en Chrono24-konto, må du huske å klikke "Ja, jeg har allerede en". Skriv deretter inn e-postadressen til Chrono24-kontoen din.
    3. Chrono24-kontoen din vil nå bli koblet til Google-pålogging eller Apple-ID-en din. Nå har du tilgang til alle data som er lagret på kontoen din.
    1. Start registreringsprosessen med Google eller Apple. Når du blir spurt om du allerede har en Chrono24-konto, må du huske å klikke "Ja, jeg har allerede en". Merk: Kobling av kontoene i etterkant er ikke mulig.
    2. Skriv deretter inn e-postadressen til Chrono24-kontoen din.
    3. Bekreft koblingen med din Google-innogging eller Apple-ID –
    nå har du tilgang til alle data som er lagret på kontoen din.
    Ja, du kan koble et hvilket som helst antall Google-logins eller Apple-ID-er til Chrono24-kontoen din.
    For å oppheve forbindelsen mellom Chrono24-kontoen din og din Google- eller Apple-Login, følger du disse enkle tre skrittene:
    1. Logg inn på Chrono24-kontoen din.
    2. Gå til «Profil» i ditt myChrono24-område. Her ser du hvilke Google-/Apple-Logins som er koblet til din Chrono24-konto.
    3. Klikk på papirkurven ved siden av den forbindelsen du ønsker å oppheve.
    Vanligvis identifiserer du deg med e-postadresse og pinkode. Du finner pinkoden din under Profil i myChrono24-området.
    Har du koblet Chrono24-kontoen din til en Google- eller Apple-Login og er usikker på hvilken e-postadresse som er lagret der? Eller bruker du Apples "Skjul e-postadresse"-funksjon? Da kan du identifisere deg med kundenummeret ditt, som du finner i ditt myChrono24-område under "Profil" rett under profilbildet ditt.
    Vanligvis er Apple-ID-en din en privat e-postadresse som du angir. Alternativt kan du skjule din private e-postadresse og bruke en unik e-postadresse som tilfeldig tildeles av Apple (f.eks. 12312455915123@appleid.com). Alle e-poster som vi sender til denne e-postadressen blir da automatisk videresendt til din private e-postadresse, som du holder hemmelig.
    1. Sjekk innboksken din på nytt. Det kan ta noen minutter før du mottar bekreftelseskoden på e-post.
    2. Fortsatt ingen e-post fra oss i innboksen din? Sjekk søppelboksen.
    3. Finner du heller ikke en e-post fra oss i søppelboksen? Få tilsendt en ny e-post via lenken i registreringsprosessen.
    Merk: Bekreftelseskoden er kun gyldig i 24 timer. Etter det kan du ikke lenger bruke den.

    Ønskeliste og søk

    Klikk på knappen «Lagre dette søket» over søkeresultatlisten for å opprette nye søk. Du kan lagre så mange søk du ønsker.
    Under «Lagrede søk» i myChrono24-området finner du en oversikt over lagrede søk. Her kan du se aktuelle søkeresultater for individuelle søk, slette søkene og aktivere eller deaktivere varsler for søkene. Ved å klikke på «Endre» kan du gi individuelle søk et nytt navn.
    I Chrono24-kontoen din under fanen «Ønskeliste» finner du alle annonser du har merket, slik at du raskt får tilgang til dem. Ved å klikke på hjertet øverst til høyre i annonsen kan du legge den til på din personlige ønskeliste. Ved å klikke på hjertet igjen fjernes annonsen fra ønskelista di. Hvis en av annonsene ikke lenger er tilgjengelig, kan du ikke lenger åpne den.
    Historikken viser de sist viste klokkene dine, slik at du enkelt kan finne annonser du allerede har sett på.

    Watch Collection

    I Watch Collection kan du administrere og oppdatere klokkesamlingen din på nett. Her kan du legge til klokker, så mange opplysninger du vil og laste opp egne bilder av klokkene. I Watch Collection kan du i tillegg følge den historiske og fremtidige verdiutviklingen til klokkesamlingen din. Du kan også se klokker du er interessert i, men ennå ikke eier.
    Nei. Du kan også legge til klokker du er interessert i og ønsker å følge verdiutviklingen til. Angi klokkens referansenummer eller merke, samt modell og tilstand og velg alternativet «Jeg eier ikke denne klokken».

    Mer informasjon
    Du kan legge til et ubegrenset antall klokker.
    Når du kjøper en klokke gjennom Chrono24 legges klokken automatisk til i din Watch Collection, slik at du enkelt kan følge klokkens verdiutvikling.
    I din Watch Collection kan du se både den anslåtte verdien av og verdiutviklingen til hver enkelt klokke samt hele samlingen.
    Verdiene beregnes på nytt hver dag. Svingninger vises derimot ikke på dagsbasis, men for en lengre periode.
    Ja. Du kan legge til egne bilder eller kommentarer til hver klokke.
    Ja. Du kan legge til alle klokkene i din Watch Collection slik at samlingen din er fullstendig. Vi har imidlertid lite eller ingen informasjon om sjeldne klokker. Når klokken derimot annonseres oftere og det etter en tid er nok data, blir denne informasjonen automatisk vist i din Watch Collection.

    Selge klokker privat

    Generelt

    Det er gratis å avertere klokken på Chrono24. Når klokken er solgt tar vi en provisjon på 6,5 % av salgsprisen. Provisjonen skal kun betales hvis klokken selges. Vi trekker provisjonen fra salgsprisen før beløpet overføres til kontoen din. Vær oppmerksom på at kjøperen, i enkelte tilfeller, ikke kan betale via deponeringstjenesten. Hvis dette er tilfelle sender vi deg en regning på salgsprovisjonen.

    Mer informasjon
    Private selgere kan selge tilbehør gratis på Chrono24.

    For å opprette en annonse må du velge menypunktet «Selg klokke» og deretter «Selg tilbehør».
    Annonsen vises på nett på Chrono24 i tre måneder. Hvis du ikke selger klokken i løpet av denne tiden, kan du forlenge annonsen med ytterligere tre måneder eller slette den. Vi trenger eventuelt bevis på at du fremdeles eier kokken for å kunne forlenge annonsen.
    Som privatselger kan du legge ut inntil 10 annonser samtidig. Kommersielt salg av artikler er ikke tillatt for private selgere. Vi forbeholder oss derfor retten til å ikke publisere annonser fra private selgere hvis de ser ut som de er kommersielle.

    Hvis du ønsker å selge klokker kommersielt på Chrono24, kan du registrere deg som forhandler. Mer informasjon finner du her.
    Det er ingen spesielle vilkår for samlere. I dette tilfellet må hver klokke annonseres individuelt.
    Chrono24 en nettbasert markedsplass som bringer klokkeelskere fra hele verden sammen. Transaksjonen finner alltid sted mellom kjøper og selger. Derfor verken kjøper, vurderer eller kontrollerer vi artiklene som er til salgs. Vi anbefaler deg å selge klokken ved bruk av en annonse.

    Annonsere klokker

    Ved hjelp av annonseveiviseren kan du avertere klokken med noen få trinn:
    1. Skriv først inn klokkens referansenummer i søkefeltet. Annonseveiviseren vår gjenkjenner modellen og fyller ut skjemaet automatisk.
    2. Beskriv deretter klokken i detalj. Jo mer nøyaktig beskrivelsen er, desto lettere finner potensielle kjøpere annonsen din.
    3. Legg til opptil 10 bilder av klokken fra ulike vinkler i annonsen. Sørg for å ha kameraet og klokken klar. Under opprettelsen av annonsen vil du bli bedt om ta bilder av klokken med to forskjellige, fastsatte tidspunkter og deretter laste opp bildene som bevis på at du har klokken i din besittelse. Disse bildene blir også brukt i annonsen.
    4. Registrer deg som selger og oppgi bankinformasjonen din, slik at pengene kan overføres direkte til kontoen din.
    Mer informasjon
    Referansenummeret viser til klokkemodellen eller modellvarianten og kan bestå av flere tall og bokstaver. Avhengig av produsent kan referansenummeret være oppgitt på bunnen av urkassen (må ikke forveksles med urkassenummeret), låsen på klokkeremmen og en sjelden gang være inngravert på tallskiven. Referansenummeret skal uansett være oppgitt i papirene eller på kvitteringen til klokken. Hvis du ikke finner referansenummeret kan du søke på Internett etter produsentens navn slik det er angitt på tallskiven og sammenligne bildene med din klokke. Dette korte sammenligningssøket vil i de fleste tilfeller kunne hjelpe deg videre.
    Vi bruker disse sikkerhetsbildene til å kontrollere om en selger faktisk er i besittelse av klokken som tilbys. Hvis du ikke kan stille inn klokkeslettene, kan du skrive dem ned på et stykke papir og legge papiret ved siden av klokken. Deretter laster du opp bildet av klokken og papiret med klokkeslettet som bevis. Hvis det ikke er mulig, kan du ta kontakt med oss på PrivateSeller@chrono24.com
    Benytt deg av vår gratis verdivurdering på Chrono24. Vi sammenligner klokken med 500 000 annonser fra hele verden og gir deg en prisanbefaling slik at du kan oppnå best mulig salgspris.

    Du kan selvfølgelig se gjennom annonsene på Chrono24 selv og analysere prisene. Du kan også be om en prisvurdering fra en urmaker eller et auksjonshus.

    Vær oppmerksom på at du kan oppnå en høyere salgspris hvis du annonserer klokken på nett. Prisen du får fra lokale auksjonshus og urmakere er som regel lavere, pga. provisjonen deres.
    Beskrivelser av de viktigste fagbegrepene finnes i vårt klokkeleksikon.
    Hvis du ikke finner annonsen din på Chrono24, kan det skyldes én av følgende ting:
    1. Den manuelle kontrollen er ikke utført ennå.
    2. Med hensyn til sikkerheten til våre brukere kontroller Chrono24 alle nye annonser manuelt. Denne kontrollen utføres på hverdager, men ikke i helgene. Aktiveringen tar vanligvis 1 til 3 virkedager.
    3. Sikkerhetsbildene er ikke korrekte. I dette tilfellet har du mottatt en e-post som ber om at du oppdaterer sikkerhetsbildene i myChrono24-området.
    4. Brukerkontoen er ikke aktivert ennå. Kontroller om du har klikket på lenken i aktiveringseposten og bekreftet brukerkontoen din.
    5. I noen land er det nødvendig å bekrefte identiteten til den private selgeren. Kanskje identiteten din ikke er bekreftet ennå. Vær oppmerksom på at det kan ta én til tre virkedager å bekrefte legitimasjonen din.
    Du kan endre en privatannonse under Annonser i myChrono24-området. Annonsen endres eller slettes ved å klikke på den aktuelle lenken. Hvis du ønsker å endre pris, produsent eller modell må du ta kontakt på PrivateSeller@chrono24.com. Vær oppmerksom på at annonsen fjernes permanent når du sletter den.
    Hvis betaling av oppgradering til Premium ikke fungerer, kan du avbryte transaksjonen og returnere til Chrono24. Der kan du velge et annet betalingsalternativ. Ved spørsmål kan du ta kontakt på PrivateSeller@chrono24.com
    Annonsen vises på nett på Chrono24 i tre måneder. Hvis du selger klokken utenfor plattformen i løpet av dette tidsrommet eller ikke vil selge klokken lenger, kan du til enhver tid slette annonsen på Chrono24-kontoen din.
    Vi ønsker å tilby besøkende på markedsplassen vår høyest mulig kvalitet. For at annonsene på Chrono24 skal være så aktuelle som mulig, kontrollerer vi hver tredje måned via e-post at artiklene som averteres fortsatt er tilgjengelige. Hvis annonsen ikke bekreftes blir den automatisk slettet etter en uke.
    Vi aktiverer gjerne annonsen på nytt. Send oss en e-post på PrivateSeller@chrono24.com

    Salg

    Du selger trygt via deponeringstjenesten på Chrono24. Det betyr at du først sender klokken når kjøperen har overført kjøpesummen til en sperret konto. Når kjøperen har mottatt artikkelen blir kjøpesummen overført.

    I enkelte tilfeller er det mulig at en kjøper eller selger ikke kan bruke deponeringstjenesten i sitt land. I slike tilfeller betaler kjøperen deg direkte. Informer vedkommende om ønsket betalingsmåte, f.eks. bankoverføring eller PayPal.

    Mer informasjon om salg ved bruk av deponeringstjenesten finner du her.
    I et slike tilfeller må du ikke ta unødvendig risiko. Du kan f.eks. tilby kjøperen å betale via PayPal. OBS! Ikke send artikkelen før du har mottatt betalingen og beløpet er godskrevet på kontoen din. Ikke stol på en betalingsbekreftelse som du mottar på e-post.

    Du kan selvfølgelig også avtale personlig overlevering til kjøperen dersom det er ønskelig. I dette tilfellet anbefaler vi å velge et beskyttet eller overvåket sted som f.eks. hos en gullsmed.
    Av personvernhensyn skjuler vi e-postadressen til både kjøper og selger når kommunikasjonen skjer via systemet vårt. Alle e-postadresser blir automatisk anonymisert. På denne måten beskytter vi deg mot personer som prøver å utnytte plattformen til phishing eller andre svindelforsøk.

    Hvis du har blitt enig med den interesserte kjøperen, kan du be om hans eller hennes kontaktinformasjon via et skjema på nettstedet vårt for f.eks. å få vite leveringsadressen eller sende en betalingsforespørsel via PayPal. Lenken til dette skjemaet er oppgitt i e-postene du mottar fra en interessert kjøper via systemet vårt.

    Her kan du se et eksempel på en anonymisert e-postadresse:
    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
    Kjøperen betaler som regel via deponeringstjenesten på Chrono24. Det betyr at kjøperen overfører kjøpesummen til en sikker sperret konto. Deretter sender du klokken til kjøperen og får kjøpesummen utbetalt så snart kjøperen har mottatt klokken.

    I enkelte tilfeller er det mulig at en kjøper eller selger ikke kan bruke deponeringstjenesten i sitt land. I slike tilfeller betaler kjøperen deg direkte. Du kan deretter velge ønsket betalingsmåte, f.eks. bankoverføring eller PayPal. Chrono24 sender avslutningsvis betalingsinformasjonen din til kjøperen.

    Du finner mer informasjon om deponeringstjenesten her.

    Du kan selvfølgelig også overlevere artikkelen til kjøperen personlig. I dette tilfellet anbefaler vi å velge et beskyttet eller overvåket sted som f.eks. hos en gullsmed. Også i dette tilfellet kan du velge deponeringstjenesten som et sikkert betalingsalternativ. I tillegg bør du følge sikkerhetsanvisningene våre.
    Hvis du bruker deponeringstjenesten, trekker vi fra provisjonen direkte ved utbetaling av kjøpesummen.

    Hvis kjøperen betaler deg direkte, sender vi deg en regning på salgsprovisjonen. Regningen må betales innen 14 dager.

    Mer informasjon
    Hvis vi har belastet deg for salgsprovisjonen selv om du ikke har solgt klokken, kan du kansellere salget. Last opp 2 nye bilder av klokken i salgsoversikten som et bevis på eierskap.

    Hvis du har solgt klokken et annet sted, ber vi deg om også å sende oss bevis på dette.
    For å sikre at klokken kommer trygt frem til mottakeren bør du følge disse punktene:

    • Emballasje: Velg en solid eske i riktig størrelse og bruk tilstrekkelig med emballasjemateriale.
    • Mottakerens adresse: Sørg for å bekrefte kjøperens leveringsadresse på forhånd. Pass også på at adressen er enkel å lese på esken.
    • Forsikring: Skaff deg informasjon om fraktforsikringen før du sender pakken. Den må også gjelde for verdisaker som klokker og dekke hele verdien av klokken ved skader og tap.
    • Sporing: Velg en fraktmetode med pakkesporing. Informer kjøperen om sporingsnummeret etter at pakken er sendt, slik at vedkommende kan spore den.

    Kommersielt salg av klokker

    Du registrerer deg som profesjonell forhandler på Chrono24 med noen få trinn:
    1. Oppgi dine personlige opplysninger
    2. Oppgi betalingsinformasjon (kredittkort eller SEPA-debitering i Europa)
    3. Send inn verifiseringsdokumentene
    Du kan nå legge inn de første annonsene. Før annonsene kan publiseres, må forhandlerkontoen din aktiveres av Chrono24. Vær oppmerksom på at aktiveringen først skjer etter at vi har sjekket opplysningene og dokumentene dine. I denne anledning trenger vi kopier av følgende dokumenter som du kan laste opp eller sende oss på e-post, faks eller med vanlig post:
    • Firmaattest eller utskrift fra Brønnøysundregisteret
    • Bevis på adresse i form av en telefonregning, strømregning, o.l.
    Benytt deg av den gratis prøveperioden på 30 dager for å teste Chrono24 ordentlig og registrer deg nå.
    Chrono24 tilbyr tre pakker med forskjellige prismodeller som er skreddersydd til dine behov. Pakkene Light, Pro og Premium varierer iht. antall annonser og antall bilder pr. annonse samt salgsprovisjon. Du kan betale for pakkene hver måned eller for et år i forveien. Du finner all nødvendig informasjon her.
    Du kan enten annonsere klokkene dine selv eller så importerer vi dataene fra nettstedet ditt for deg. Du oppretter dine egne annonser i forhandlerområdet hvor du finner mange nyttige funksjoner til dette formålet. Uansett hvilken pakke du bestiller, kan du også publisere 16 bilder i annonsen din. Ved opprettelse av minst 50 annonser kan du også importere data fra nettstedet ditt. Dataene importeres automatisk fra nettstedet og oppdateres daglig.
    Når du importerer data blir disse overført 1:1 fra nettstedet ditt. Endringer på nettstedet ditt vises dermed automatisk på Chrono24 etter neste import.

    Når du legger inn data manuelt, endrer eller sletter du selv dine egne annonser i forhandlerområdet. Dette gjøres ved å velge «Endre/slette annonser» under «Mine annonser». Skriv inn de korresponderende endringene i skjemaet og avslutt med å lagre annonsen.
    Vi tilbyr spesielle betingelser for tilbehør. 50 annonser med tilbehør faktureres som én klokkeannonse.
    Av personvernhensyn skjuler vi e-postadressen til både kjøper og selger når kommunikasjonen skjer via systemet vårt. Dette inkluderer en anonymisering av e-postadressen din for å beskytte deg mot personer som prøver å utnytte plattformen til phishing eller andre svindelforsøk.

    Hvis du er blitt enig med den interesserte kjøperen, kan du be om vedkommendes kontaktinformasjon via et skjema på nettstedet vårt for f.eks. å få vite leveringsadressen eller sende en betalingsforespørsel via PayPal. Lenken til dette skjemaet er oppgitt i e-postene du mottar fra en interessert kjøper via systemet vårt.

    Her kan du se et eksempel på en anonymisert e-postadresse:

    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

    Personvern

    Ja. Vi bruker den nyeste sikkerhetsteknologien for å beskytte dine personopplysninger mot manipulasjon, delvis eller fullstendig tap og uautorisert tilgang. Du finner mer informasjon i vår personvernerklæring.
    Vi bruker personopplysningene dine utelukkende til å behandle bestillingene eller forespørslene dine. Opplysningene videresendes kun til tredjepart hvis dette er oppgitt i vår «Personvernerklæring».

    DAC 7

    DAC 7 er navnet på det nye EU-direktivet 2021/514. Som markedsplass er vi forpliktet til å gi det tyske føderale skattekontoret (BZSt) informasjon om inntektene til selgerne på plattformen vår. Vi må også overføre skatteidentifikasjonsnummeret ditt samtidig.

    Forespørselen er basert på EU-direktiv 2021/514 («DAC 7») av 22. mars 2021, som trådte i kraft 1. januar 2023.

    Denne forkortelsen står for «Directive on Administrative Cooperation».
    Vi lagrer opplysningene så lenge det er lovpålagte krav om det.
    Nei – hvis du er skatteregistrert i et EU-medlemsland. Dette er tilfellet hvis du er tildelt et skatteidentifikasjonsnummer i en EU-land.
    • Gjelder forhandlere og private selgere bosatt utenfor EU: Siden vi ikke kan fastslå skatteplikt her, spør vi aktivt om en relevant skatte-ID er tilgjengelig.
    • For forhandlere og private selgere innenfor EU: Vi antar at minst én skatte-ID som er relevant for DAC 7 er tilgjengelig. Du er forpliktet til å informere sannferdig om dette.
    Vi er forpliktet til å overføre følgende data til det føderale skattekontoret (BZSt) for alle private selger på Chrono24:
    • For- og etternavn
    • Adresse (gateadresse, postnr./-sted, land)
    • Ethvert skatteidentifikasjonsnummer som aktøren har fått utstedt og den relevante medlemsstaten i Den europeiske union som utstedte det
    • Fødselsdato
    • Identifikasjon for din finanskonto
    • Gebyrer, provisjoner eller skatter som tilbakeholdes eller beregnes av oss i løpet av innmeldingsperioden
    • Den totale godtgjørelsen som er utbetalt eller kreditert i løpet av innmeldingsperioden
    • Antall relevante handlinger som det ble utbetalt eller kreditert en godtgjørelse for i løpet av innmeldingsperioden

    Du finner mer informasjon om opplysningene vi overfører i personvernerklæringen.
    Vi må rapportere alle salg fra 2023 og informasjon om selgerne som selger via oss som har skattemessig bosted i EU til det føderale skattekontoret (BZSt).
    Vi må videreformidle opplysninger om alle selgere som er skatteregistrert i EU og som i løpet av et kalenderår har utført minst 30 salg på plattformen vår eller som har oppnådd inntekter på minst 2 000 €.
    Vi er forpliktet til å be om skatteidentifikasjonsnumrene så snart du selger klokker via Chrono24 fra og med 2023 – selv om annonsen din ble publisert før det.
    Du må oppgi skatte-ID/personnummeret fra det landet du skatter til.
    Det øyeblikket du er registrert som skattebetaler i et EU-land, må du oppgi det respektive nummeret.
    Nei, vi hverken tilbakeholder eller betaler skatt for deg. Vi overfører kun skatterelevante data om transaksjoner på markedsplassen via en kryptert forbindelse.
    Vi overholder strengt gjeldende personvernlovgivning. Alle opplysninger du legger inn på Chrono24, blir kryptert (SSL) og overført via en sikker Internett-forbindelse (HTTPS).
    Skatteopplysningene dine blir bare brukt ved informasjonsoverføring til det føderale skattekontoret og blir ikke offentliggjort.
    Følg denne lenken for å komme til registreringssiden. Du har også mottatt lenken i en e-post fra oss.
    Dersom du har bostedet ditt i EU, taster du inn skatte-ID/personnummer fra det landet du er bosatt i. Dersom du er registrert som skatteyter i flere land innenfor EU, oppgir du også disse skatte-ID/personnummer. Dersom bostedet ditt er utenfor EU, kan du oppgi om du er registrert som skatteyter innenfor EU.
    Avhengig av hvilket land du er bosatt i, finner du ditt skatte-ID/personnummer på ulike dokumenter. En oversikt over dokumentene som er relevante i ditt land finner du på nettsidene til OECD.
    Følg denne lenken og velg landet ditt fra listen. I den tilkoblede PDF-filen kan du lese hvor du finner ditt skatte-ID/personnummer.
    Hvis du ved en feil har tastet inn et feil nummer og ikke kan endre det, kan du kontakte vår kundeservice.

    Rapporteringsplikt for salg med tilknytning til Frankrike

    Bestemmelsene fra artikkel 242 til "Code général des impôts" (CGI, fransk skattelov) fra artikkel 10 i lov nr. 2018-898 (også kjent som "Ecollab") av 23. oktober 2018 om bekjempelse av svindel sier at operatørene av nettbaserte markedsplasser må oppfylle følgende rapporteringsplikter:
    • En årlig rapport til de franske skattemyndighetene om aktivitetene til alle aktive selgere på plattformen med tilknytning til Frankrike;
    • De selgerne det gjelder må informeres om rapporten.
    Vi er pålagt å rapportere alle salg på Chrono24 til franske skattemyndigheter, dersom de oppfyller ett av de følgende kriteriene:
    • Varen ble sendt til en fransk adresse;
    • Varen ble sendt fra en fransk adresse;
    • Selgeren er bosatt i Frankrike eller har forretningsadresse der - i såfall er, i tillegg til frakt, også personlige leveringer innenfor og utenfor Frankrike rapporteringspliktige.

    Du vil motta en melding fra oss om at vi har rapportert et eller flere av dine salg til franske skattemyndigheter. Du kan finne mer informasjon om skatte- og/eller trygdeforpliktelser på nettsidene til de franske skattemyndighetene: www.impots.gouv.fr og www.urssaf.fr.
    Vi kan og har ikke tillatelse til å gi deg skatterådgivning. Hvis du har spørsmål om rapportering, vennligst kontakt de franske skattemyndighetene eller din skatterådgiver.
    I henhold til fransk lovgivning om bekjempelse av bedrageri er vi pålagt å rapportere følgende opplysninger:
    • Ditt skatteidentifikasjonsnummer, EU MVA-nummer eller SIREN / SIRET;
    • Din oppgitte status - juridisk person, selvstendig næringsdrivende eller fysisk person som selger privat;
    • antall og total omsetning av transaksjonene dine med tilknytning til Frankrike.

    Alle beløp rundes opp til neste hele tall og oppgis i EUR.
    Det er en minsteterskel for at salg skal rapporteres til franske skattemyndigheter. Dersom det blir gjennomført færre enn 20 salg eller dersom omsetningen er på mindre enn 3 000 EUR, må vi ikke rapportere salgene til de franske myndighetene.
    Vi hverken kan eller har lov til å gi deg skatteråd. Hvis du har spørsmål om rapporteringen, vennligst kontakt franske skattemyndigheter eller din skatterådgiver.
    Hvilke salg som skal rapporteres til de franske skattemyndighetene, bestemmer vi basert
    • på adressen du har lagret på Chrono24-kontoen din,
    • avsenderstedet,
    • leveringsadressen.

    .Vennligst hold opplysningene dine på Chrono24-kontoen din oppdatert. Våre generelle vilkår for plattformen er gjeldene.
    Vi hverken kan ikke eller har tillatelse til å gi deg råd i skattespørsmål. Hvis du har spørsmål om rapportering, vennligst kontakt franske skattemyndigheter eller din skatterådgiver.

    For mer informasjon om skatte- og/eller trygdeforpliktelser, besøk de franske skattemyndighetenes nettsider: www.impots.gouv.fr og www.urssaf.fr.
    I dette tilfellet kan du fortsatt være underlagt franske skatte- og/eller trygdeforpliktelser. Eksempler:
    • Salg til kunder basert i Frankrike kan gjøre deg MVA-pliktig.
    • Du har fast bopel eller en fast driftsadresse i Frankrike.
    • Som arbeidsgiver, arbeidstaker eller selvstendig næringsdrivende i Frankrike kan du være forpliktet å betale trygdeavgift der.

    Hvis du er usikker på om du har skatte- og/eller trygdeforpliktelser i Frankrike, vennligst ta kontakt med franske skattemyndigheter eller din skatterådgiver.
    For mer informasjon om skatte- og/eller trygdeforpliktelser, vennligst besøk nettsidene til de franske skattemyndighetene: www.impots.gouv.fr og www.urssaf.fr.
    Vi er forpliktet til å rapportere alle salg fra og med 2019 til de franske skattemyndighetene.
    Vi hverken kan ikke eller har tillatelse til å gi deg råd i skattespørsmål. Hvis du har spørsmål om rapportering, vennligst kontakt franske skattemyndigheter eller din skatterådgiver.
    Søket ga ingen resultater